جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

عقب‌نشینی دانشگاه شهید بهشتی از تصمیم مهم

یک روز پس از انتشار خبر برگزاری کلاس‌های غیرحضوری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پس از تعطیلات نوروز، این دانشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

یک روز پس از انتشار خبر برگزاری کلاس‌های غیرحضوری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پس از تعطیلات نوروز، این دانشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

تصمیم برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در حالی از سوی مسئولان این دانشگاه گرفته شده بود که وزارت علوم قبل از تعطیلات نوروز به صراحت اعلام کرده بود تمامی دانشگاه‌ها موظف هستند کلاس‌های درسی دانشجویان را پس از تعطیلات و ماه مبارک رمضاه به صورت حضوری برگزار کنند.

در واقع اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که اولین بار دانشگاه تهران اعلام کرد قصد دارد کلاس‌های دانشجویان این دانشگاه پس از تعطیلات نوروز به مدت حدود سه هفته به صورت مجازی برگزار شود.

در این رابطه دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران درگفت و گوی با ایسنا با اشاره برنامه این دانشگاه برای آغاز آموزش ترکیبی دانشجویان دانشگاه تهران از نیم سال دوم تحصیلی جاری اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا ویروس و مجازی شدن آموزش دانشجویان در دانشگاه‌ها، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسبی برای ارائه آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه تهران فراهم شد و در این راستا تصمیم گرفتیم بعد از کرونا نیز از این بستر برای آموزش دانشجویان استفاده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشنامه آموزش ترکیبی دانشجویان دانشگاه تهران تابستان امسال ابلاغ شد و بر اساس این بخشنامه قرار بود آموزش دانشجویان از ترم اول به این صورت باشد که ۴ هفته اول دانشجویان در دانشگاه حضور داشته باشند و از ۱۲ هفته باقی‌مانده، ۶ هفته از آموزش‌ها به صورت مجازی و ۶ هفته نیز به شکل حضوری ارائه شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش نیمسال اول دانشجویان دانشگاه کاملا به شکل حضوری برگزار شد، اما بر اساس بخشنامه فوق‌الذکر تصمیم گرفتیم آموزش نیم سال دوم به شکل ترکیبی باشد. بر این اساس کلاس‌های دانشجویان از ۱۴ فروردین تا ۷ اردیبهشت سال آینده (۱۴۰۲) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر کمره ای افزود: یکی از دلایل دیگری که موجب شد ما آموزش ترکیبی را در نیمسال دوم اجرایی کنیم، این بود که هر ساله پس از تعطیلات نوروز اغلب کلاس‌های درس خالی از دانشجو بودند و با توجه به اینکه دانشجویان از اقصی نقاط کشور در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند، ممکن است در تهیه بلیط با مشکلاتی مواجه شوند در نتیجه این موضوع نیز دلیل دیگر تصمیم ما بوده است.

پس از اعلام این تصمیم، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه طی تماسی با ایسنا به تصمیم دانشگاه تهران اعتراض کرده و خواستار بازگشایی حضوری تمامی کلاس‌های درس این دانشگاه شدند.

در نهایت دکتر علی شمسی پور با انتشار توئیتی اعلام کرد؛ همه کلاس‌های ترم جاری دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران قبل و بعد از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ و در ماه مبارک رمضان تا آخر ترم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت علوم تاکید کرد: برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی دانشجویان مورد تاکید وزارت علوم است.

علی‌رغم اعلام موضع صریح وزارت علوم در خصوص نحوه تشکیل کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز، دانشگاه شهید بهشتی تصمیم داشت به بهانه مشکل تهیه بلیط برای دانشجویان غیربومی، کلاس‌های آموزشی را در هفته اول پس از تعطیلات نوروز به صورت غیرحضوری برگزار کند که البته یک روز پس از اعلام این خبر در ایسنا، معاونت آموزشی این دانشگاه شب گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای، از تصمیم خود عقب‌نشینی و اعلام کرد، کلاس‌های درس دانشگاه شهید بهشتی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

در اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی آمده است: «قابل توجه استادان محترم و دانشجویان عزیز، پیرو اطلاعیه قبلی، به آگاهی می‌رساند که براساس دستورالعمل وزارت علوم، ارائه تمام کلاس‌های درس از ۱۴ فروردین به صورت حضوری برنامه‌ریزی شده است».

برگزاری کلاس‌ها به شکل غیرحضوری و برخط (آنلاین) برای اولین بار از اواخر سال ۱۳۹۸ به علت شیوع کرونا در دانشگاه‌های کشور آغاز شد و دانشگاه‌ها به مدت دو سال کلاس‌های درس خود را به شکل الکترونیکی برگزار کردند که البته بازگشت مجدد به آموزش ترکیبی (مجازی و حضوری) در شرایط بدون کرونا با مخالفت دانشجویان مواجه می‌شود و اغلب دانشجویان معتقد هستند، برگزاری کلاس‌های مجازی موجب افت کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها خواهد شد و دانشگاه‌ها به بهانه مشکلات مالی و بودجه‌ای تمایل دارند آموزش ترکیبی را ادامه دهند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا