جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

علائم شایع امیکرون در کودکان

رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: طیف علائم اومیکرون در کودکان می‌تواند از بی‌علامتی تا علائم تنفسی و گوارشی و … باشد.

شمس‌الله نوری‌پور با اشاره به افزایش میزان ابتلای کودکان به کرونا اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه و با شیوع سویه اومیکرون در کشور، میزان مراجعات بیمارانی که علائم منطبق بر اومیکرون دارند به بیمارستان مفید افزایش یافته است.

افزایش ۲ تا ۳ برابری مراجعه کودکان کرونایی به بیمارستان مفید

وی با بیان این‌که بیمارستان مفید پذیرش بیماران در بازه سنی نوزادان تا ۱۸ ساله‌ها را انجام می‌دهد، افزود: از دی ماه تاکنون میزان مراجعات بیماران (کودکان) به بیمارستان مفید دو تا سه برابر شده و در بخش‌های کرونا افزایش تعداد بستری‌ها را شاهد هستیم؛ تعداد بیماران سرپایی و بستری در اورژانس به ویژه اورژانس تنفسی افزایش پیدا کرده است.

کدام کودکان در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا قرار دارند؟

نوری‌پور در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان مرگ و میر کودکان مبتلا به اومیکرون تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا، مرگ و میر بیشتر در کودکانی رخ داده که دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.

به گفته وی عمده مرگ‌ومیر‌های ناشی از کرونا در کودکانی رخ می‌دهد که دچار نقص ایمنی، مشکلات قلبی ـ ریوی ژنتیکی و مادرزادی، مشکلات عصبی تکاملی، نارسایی کلیه و دیابت هستند همچنین کودکانی که شیمی‌درمانی می‌شوند یا دارو‌هایی مصرف می‌کنند که تضعیف‌کننده سیستم ایمنی هستند، ممکن است در معرض خطر مرگ و میر قرار گیرند؛ در کودکانی که سیستم ایمنی سالم دارند مرگ و میر کمتر رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: رعایت نکردن قرنطینه در فرد مبتلا به اُمیکرون یعنی انتقال ویروس به صد‌ها نفر دیگر

علائم شایع اومیکرون در کودکان چیست؟

رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مفید درباره علائم شایع اومیکرون در کودکان گفت: طیف علائم اومیکرون در کودکان می‌تواند از بی‌علامتی تا علائم تنفسی و گوارشی و … باشد؛ اومیکرون سویه‌ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است؛ گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، اشک‌ریزش، عطسه و تب از این علائم است.

نیمی از کودکان کرونایی تب دارند

نوری‌پور ادامه داد: در ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد کودکان مبتلا به کرونا، با تب به بیمارستان مراجعه می‌کنند؛ گاهی نیز علائم ابتلا به کرونا ممکن است شامل لرز و بدن‌درد، کوفتگی، بی‌حالی، ضعف عضلانی، بی‌اشتهایی، علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ و درد شکم و علائم عصبی مثل تشنج باشد.

رئیس بیمارستان کودکان مفید بر لزوم انجام واکسیناسیون کودکان تأکید و بیان کرد: طی ماه‌های گذشته و با روی کار آمدن دولت جدید و سیاست‌های وزارت بهداشت، شاهد افزایش تزریق واکسن کرونا و کاهش مرگ و میر بیماران بوده‌ایم؛ در حال حاضر نیز بر اساس تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا کودکان ۵ تا ۱۲ ساله نیز جزو گروه هدف واکسیناسیون هستند و امیدواریم با تزریق واکسن کرونا به کودکان، میزان ابتلا و بستری در این گروه سنی نیز کاهش یابد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا