جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

انتقاد ابوترابی از عدم تخصیص کامل منابع برداشتی از صندوق توسعه ملی به مقابله با کرونا

[ad_1]
61661008

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تخصیص کامل منابع برداشتی از صندوق توسعه ملی در راستای مقابله با کرونا خواستار ورود دیوان محاسبات به این موضوع و تخصیص کامل منابع برای مقابله با این ویروس شد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل ابوترابی در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جلسه بیان کرد: براساس اصول ۹۴ و ۹۵ قانون اساسی مجلس دهم سه کتاب از پنج کتاب قانون تجارت را تصویب کرد و شورای نگهبان باید ظرف ۱۰ روز پاسخ خود را مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کرد، اما با گذشت چندین ماه شورای نگهبان نظر خود را ارسال نکرده و براساس قانون رییس مجلس باید قانون را برای ارجاع به رییس جمهور ابلاغ کند چرا که این قانون در شرایط تحریم‌های کنونی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز در سراسر کشور بیماری کرونا پخش شده و دولت منابعی را که از صندوق توسعه ملی برای درمان کرونا برداشت کرده است به همه بخش‌ها تخصیص نداده است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بیمارستان‌ها و کادر درمانی کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و پیش‌بینی می‌شود تا در فصل پاییز وضعیت بدتر شود. دولت تنها ۳۰ درصد از منابعی را که برای درمان کرونا از صندوق توسعه ملی برداشته است به این حوزه اختصاص داده است. دیوان محاسبات باید ورود کرده و روشن گردد تا دولت مابقی منابع را چه کرده است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: حق با آقای ابوترابی می‌باشد. براساس قانون مهلت شورای نگهبان برای اظهارنظر در خصوص قانون تجارت به اتمام رسیده است. باید از عزیزان شورای نگهبان سوال گردد که چرا تاکنون نتیجه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است، اما در عین حال باید به قانون عمل کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا