جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

فروش “اجباری” بلیت با قیمت نجومی

درحالی سازمان هواپیمایی از ممنوعیت فروش اجباری بلیت هواپیما خبر داده که برخی ایرلاین‌ها بی‌توجه به این بخشنامه همچنان بلیت پروازهای خود را با پکیج‌های اجباری به فروش می‌رسانند.

درحالی سازمان هواپیمایی از ممنوعیت فروش اجباری بلیت هواپیما خبر داده که برخی ایرلاین‌ها بی‌توجه به این بخشنامه همچنان بلیت پروازهای خود را با پکیج‌های اجباری به فروش می‌رسانند.

دیروز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش اجباری بلیت هواپیما به مسافران خبر داده و گفته بود:رعایت سقف قیمت بلیت مصوب برای ایرلاین ها الزامی است.

یازرلو افزود: با توجه به لزوم مدیریت امور در راستای تامین بلیت هواپیما در آستانه تعطیلات نوروزی، انجام بموقع پروازها و ایفای تعهدات شرکتهای هواپیمایی در هنگام بروز تاخیر، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه تمهیدات و الزامات اجرایی نوروز 1402 را صادر کرد.

وی افزود: براساس این بخشنامه فروش اجباری(فروش تور همراه بلیط در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفاً بلیت هستند یا تحمیل هر گونه شرایط غیر از خواست مسافران به آنها) ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات به مسافران باید با در نظر گرفتن ظرفیتهای خالی صندلی و توافق و رضایت مسافران باشد.

وی تصریح کرد: رعایت سقف قیمت بلیت تعیین شده مطابق نرخنامه مورخ 13/10/1400 در تمامی مسیرهای داخلی و نظارت کامل برعملکرد تمامی نمایندگان فروش و برخورد با متخلف یا متخلفان از سوی واحد بازرگانی آن شرکت هواپیمایی الزامی است.

به گزارش تسنیم، با وجود تاکید سخنگوی تازه وارد سازمان هواپیمایی کشوری برممنوعیت فروش بلیت با شرایط “اجباری” و قیمت‌های چندبرابر، اما همچنان این رویه از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد.

در حالی خرید بلیت پرواز مسیرهای پُرتردد مانند تهران-کیش برای ایام عید با قیمت مصوب تقریبا غیرممکن است که برخی شرکت‌های هواپیمایی بی توجه به ممنوعیت فروش اجباری بلیت، پروازهای داخلی را با قیمت‌های دلخواه به فروش می‌رسانند.

به‌عنوان نمونه هواپیمایی چابهار بلیت پرواز تهران-کیش برای روز 27 اسفند 1401 همراه با یک شب اقامت را به قیمت 3.3 میلیون تومان به فروش می‌رساند. این در حالی است که قیمت مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و 359 هزار و 300 تومان است.

این‌گونه به نظر می‌رسد برخی شرکت‌های هواپیمایی به اصطلاح “تره” هم برای بخشنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری “خُرد” نمی‌کنند. تداوم بی‌اعتنایی محض ایرلاین‌ها به متولی سازمان هواپیمایی کشور در آستانه تعطیلات نوروزی باعث شده تا مصرف‌کنندگان شرایط سختی را در تهیه بلیت داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا