جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادیجدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

فروش ارز اربعین در ۵ بانک و صرافی‌ آغاز شد+ جزئیات

طبق ابلاغیه بانک مرکزی، شعب ۵ بانک‌ عامل و صرافی‌های مجاز از امروز مکلفند نسبت به پرداخت ارز اربعین به‌میزان هر متقاضی ۱۰۰دلار به‌نرخ توافقی اقدام کنند.

طبق ابلاغیه بانک مرکزی از امروز شنبه مورخ 1401.6.5 بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان 100 دلار به‌نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

بانک مرکزی البته تأکید کرده که درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیزشده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به‌جای 100 دلار نسبت به پرداخت 150 هزار دینار عراق به‌نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز زائران اربعین برای دریافت 100 دلار به نرخ توافقی از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب عبارت است از کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی.

بنابراین صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نیز در چهارچوب ضوابط ابلاغی و احراز هویت متقاضیان (کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی)، مجاز به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان هر متقاضی 100 دلار آمریکا به‌نرخ توافقی هستند.

قیمت ارز توافقی براساس معاملات روزانه این بازار تعیین و اعلام می شود؛ هم اکنون و در لحظه انتشار این گزارش دلار در بازار توافقی در کانال 28 هزار تومان قرار دارد و با قیمت 28 هزار و 250 تومان معامله شده است. بنابراین زائران اربعین برای خرید 100 دلار ارز توافقی باید حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان بپردازند.

گفتنی است، فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین حسینی(ع) هیچ‌گونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

بر اساس آخرین مصوبه بانک مرکزی که در تاریخ که در تاریخ 1401.05.10 منتشر شد، تامین و پرداخت ارز مسافرتی به صورت اسکناس برای مسافران و به نرخ درج شده در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) برای کشور‌های با ویزا 500 یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها و برای کشور‌های بدون ویزا 300 یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها است.

بنابراین زائران اربعین می توانند علاوه بر 100 دلار توافقی، 300 یورو نیز تحت عنوان ارز مسافراتی دریافت کنند.

تعیین نرخ قیمت ارز مسافرتی، به صورت نرخ قیمت ثابت ممکن نیست و متقاضیان ارز مسافرتی باید در زمان پرداخت معادل ریالی نرخ ارز مسافرتی را با مراجعه به سامانه صرافی ملی ایران به آدرس https://mex.co.ir/، جدول نرخ روزانه ارز دولتی را مشاهده کرده و از نرخ ارز مسافرتی مطلع شوند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا