جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت ارزهای دیجیتالی / جدول

به تازگی، بیت‌کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال بازار، ارزش زیر سطح ۳۰هزار دلار خود را شکسته است. این افزایش قیمت نشان دهنده پایان دوره طولانی زمستان کریپتو و آغاز روند صعودی جدید برای صنعت ارزهای دیجیتال است.

بیت‌کوین در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۳۰هزار و۲۰۰ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸ درصد کاهش یافته، علیرغم اینکه به تازگی به دلیل حرکت صعودی قوی به بالاترین حد سالانه خود یعنی ۳۰هزار و ۹۰۰ دلار رسیده است.

با توجه به اینکه ظاهرا بازار نزولی را پشت سر گذاشته است، انتظارات رو به رشدی در بین سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود و بر این باور هستند که بیت‌کوین به صعود ادامه خواهد داد و احتمالا به بالاترین سطح تاریخ خود خواهد رسید؛ با این حال، عدم قطعیت در مورد اینکه آیا بیت‌کوین در حال حاضر در مرحله جدیدی از انباشت برای رسیدن به سطوح بالاتر قرار دارد یا اینکه طبقات حمایتی آن می‌توانند در برابر عقب‌نشینی ‌بالقوه مقاومت کنند در ابهام باقی مانده است.

به گفته یکی از معامله‌گران معروف به آلن، بیت‌کوین در حال تغییر قابل توجهی است که سطوح معاملات فعلی را به عنوان پلتفرم شماره یک و پلتفرم شماره دو توصیف می‌کند. به نظر وی، در حال حاضر بیت‌کوین از پلتفرم اول که بین ۳۰هزار تا ۴۰هزار دلار است به پلتفرم دوم بین ۶۰هزار تا ۷۰هزار دلار، در حال انتقال است.

اندیکاتور مکدی (MACD) که به عنوان نمودار D۳ نیز شناخته می شود، یک ابزار تحلیل تکنیکی پرکاربرد برای شناسایی روندهای بلندمدت در بازار است. این نوع نمودار به بازه زمانی طولانی‌تری برای تجزیه و تحلیل روندهای بازار متکی است که به عقیده آلن، بر اساس نمودار تقاطع صعودی مکدی، این سیگنال صعودی یک روند صعودی جدید برای بیت‌کوین ایجاد کرده که نشان می‌دهد ممکن است ارز دیجیتال روی آن و در مسیر رسیدن به ارتفاعات جدید باشد.

علاوه بر این، به تازگی، آدام بک، مدیر عامل بلاک استریم، شرکت فناوری بلاک چین اشاره کرد که قیمت بیت‌کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳، قیمت بیت‌کوین تقریبا ۷۰ درصد افزایش ثبت کرد و از ۱۶.۶ هزار دلار به ۲۸ هزار دلار رسید.

وی می‌گوید: اگر این نرخ رشد ادامه یابد، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا ژوئن به ۴۸ هزار دلار، تا سپتامبر به ۸۲ هزار دلار و تا دسامبر به ۱۴۰ هزار دلار برسد. با این حال، اگر هدف رسیدن به قیمت ۱۰۰ هزار دلار تا پایان سال باشد، نرخ رشد باید از ۷۰ درصد به ۵۳ درصد برای سه ماهه دوم، سوم و چهارم سال کاهش یابد. این نرخ رشد معتدل‌تری را نشان می‌دهد، نرخی که هنوز برای بیت‌کوین قابل توجه است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۲۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۶.۳۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۳ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۱۰ میلیارد دلار است که ۰.۰۹ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که ۹.۷۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۹.۲۹ میلیارد دلار است که ۸۹.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۳۲ به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۰ هزار و ۳۸۷.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲.۰۸۹.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۸۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۲۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۵.۵۹ درصد افزایش

۵- یو اس دی کوین

قیمت:  ۰.۹۹۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۸۴ درصد افزایش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۳۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۱۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۶۶ درصد افزایش

۸ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۸۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۹ درصد افزایش

۹-  سولانا

قیمت: ۲۴.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۰۸ درصد افزایش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۶.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵۳ درصد افزایش

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا