جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۰۷

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بروز نشانه هایی از رشد ضعیف اقتصادی موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد در پایان معاملات جمعه افزایش داشت و

اولین افزایش هفتگی در طی 5 هفته اخیر را تجربه کرد. این در حالی بود که تقویت ارزش دلار در آستانه انتشار آمارهای تولید ناخالص داخلی آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در این روز با 9 دلار افزایش به 1288 دلار رسید. قیمت فلز زرد اولین افزایش هفتگی از هفته منتهی به 22 مارس تاکنون را تجربه کرده است.
فلز زرد که روز سه شنبه به پایین ترین رقم از اواخر ماه دسامبر تاکنون (1265 دلار و 90 سنت) رسیده بود، در این هفته حدود یک درصد رشد داشت و اولین هفته افزایشی از 22 مارس تاکنون را به ثبت رساند.
باب هابرکورن، تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز گفت: «دلیل اصلی این رشد قیمت کاهش ارزش دلار است.»
پس از انتشار گزارش میزان رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست امسال که آمارهای قوی آن تحت تاثیر رشد ضعیف نرخ تورم قرار داشت، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش یافت و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
برآورد فدرال رزرو آمریکا از نرخ تورم آمریکا تنها 1.3 درصد بود، در حالی که در سه ماهه پایانی سال گذشته این رقم 1.8 درصد بود. به گفته تحلیلگران، با وجود انتشار آمارهای قوی از رشد اقتصاد آمریکا بعید است فدرال رزرو تغییری در سیاست پولی خود صورت دهد و بدین ترتیب فعلا افزایش نرخ بهره منتفی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا