جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت خودرو در بازار به آرامش رسید

طبق پیش بینی کارشناسان که بازار خودرو را همواره وابسته به انتظارات تورمی مردم می دانند، قیمت خودرو از زمان صعود قیمت دلار، روند افزایشی در پیش گرفت و حالا با فروکش کردن روند صعودی قیمت دلار، قیمت ها در بازار خودرو نسبتا به آرامش رسیده اند.

با این وجود ادامه شرایط نااطمینانی در فضای اقتصادی کشور،‌ تنها منجر به تعدیل سرعت افزایش قیمت ها شده است و روند کلی قیمت ها در بازار خودرو همچنان افزایشی است. در جریان معاملات روز یکشنبه نیز پژو ۲۶ تیپ ۲ دوباره افزایش قیمت را ثبت کرد. پژو ۲۰۶ تیپ۵، سمند و تارا نیز از خودروهای پرتقاضای داخلی بودند که با افزایش قیمت روبرو شدند. در میان محصولات سایپا نیز قیمت تیبا صندوقدار با افزایش ۲ میلیونی در مرز ۲۱۰ میلیون تومانی قرار گرفت.

بازار خودرو در روزی که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پس از یک روز وقفه جددا روند افزایشی خود را در پیش گرفت، همچنان با شیبی کمتر از هفته های گذشته مشغول افزایش قیمت است.

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در جریان معاملات روز یکشنه و پس از یک روز استراحت، مجددا افزایشی شد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ثبت ۳ میلیون تومان افزایش، ۳۲۹ میلیونی شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم ۲ میلیون تومان افزایش داشت و به ۳۸۹ میلیون تومان رسید.

قیمت سمند EF7 هم ۲ میلیون تومان افزایش داشت. قیمت سمند EF7 با این افزایش به ۳۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت تارا دنده ای با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۴۸۰ میلیون تومان رسید.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ بدون تغییر ۲۰۸ میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت پراید ۱۳۱ هم تغییری نداشت و ۱۹۰ میلیون تومانی ماند.

قیمت تیبا صندوقدار ۲ میلیون تومان گران شد و به ۲۰۹ میلیون تومان رسید.

قیمت سایپا

پیش بینی قیمت خودرو

به طور کلی به نظر می رسد با توجه به چشم انداز فضای اقتصادی و سیاسی کشور، روند کلی بازار خودرو افزایشی باشد. هر چند افزایش عرضه از سوی ایران خودرو و سایپا و همچنین واردات خودرو دو راهکار وزارت صمت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها است اما عامل تعیین کننده در بازار خودرو، قیمت دلار است. در حقیقت با توجه به شرایط تورمی اقتصاد ایران و تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای و همچنین افزایش قیمت تمام شده خودرو با نوسانات قیمت دلار، همبستگی بالایی میان قیمت خودرو با قیمت دلار شکل گرفته است. بنابراین به نظر می رسد که اگر قیمت دلار در محدوده های فعلی باقی بماند، محتمل ترین سناریو برای قیمت خودرو تا پایان سال ادامه روند افزایشی با شیب کم و در بهترین حالت ثبات قیمتی است و نباید انتظار داشت که شاهد کاهش محسوسی در قیمت خودروها در بازار آزاد باشیم. همچنین در صورتی که شاهد نوسان قابل توجه در قیمت دلار باشیم، احتمالا این نوسان به بازار خودرو نیز منتقل می شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا