جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت رهن و اجاره‌های نجومی برای خانه‌های ۶۰ متری + جدول

به گفته یک مشاوراملاک در محله جنت آباد، برای رهن و اجاره یک واحد نوساز در این محله، متری ۸ الی ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود و برای خانه‌های با قدمت بالاتر، این مبلغ کمتر می‌شود.

یک مشاور املاک در محله جنت آباد به اکوایران می‌گوید، برای رهن کامل یک خانه ۶۰ متری در این محله حدودا به ۴۵۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان نقدینگی نیاز است.

وی همچنین می‌گوید، برای رهن و اجاره خانه یک خانه نوساز در این محله، متری ۸ الی ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود و برای خانه‌های با قدمت بالاتر، این مبلغ کمتر می‌شود اما این نرخ‌ها هم بر اساس اصول خاصی نیست و گاهی پیش می‌آید که مالکی به دلیل مشکلات مالی مبلغی بیشتر از ارزش واقعی و دل‌بخواهی بر روی رهن ملک خود می‌گذارد.

به گفته این مشاور املاک، در اواخر بهار امسال تا پایان تابستان بازار رهن و اجاره در این محله در وضعیت بهتری نسبت به ماه‌های اخیر قرار داشت.

بر اساس بررسی فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های اجاره مسکن، برای اجاره خانه‌ای با متراژ ۶۵ مترمربع در جنت آباد شمالی، زیر هم‌کف  و دارای ۱ خواب، ۱۴۰ میلیون رهن و ۵ میلیون تومان اجاره ماهانه لازم است.

رهن یک خانه در جنت آباد مرکزی با متراژ ۶۵ متر مربع، دارای دو خواب و بدون پارکینگ و آسانسور، ۳۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه آن ۲ میلیون تومان است.

در جنت آباد جنوبی، برای رهن یک خانه با همین متراژ بدون امکاناتی همچون، آسانسور و انباری، ۲۵۰ میلیون تومان و اجاره آن ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

photo_2023-02-16_22-53-48

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا