جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت طلا ریزش

از نظر تحلیل گران با اینکه گزارش اشتغال آمریکا به معنای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو نیست اما حداقل تلنگری به معامله گران برای خوشبینی بیش از حد به حساب می آید.

قیمت طلادر روز جمعه بر خلاف انتظار نزدیک به 1.8 درصد کاهش قیمت داشت تا قیمت هر اونس آن به سطح 2015 دلار برد.

در حالی که قیمت طلا در روز پنج شنبه تا سقف تاریخی قیمت بالا رفته بود و از مرز 2070 دلار گذشته بود، در آخرین روز هفته در بازارهای جهانی به دلیل آمار اقتصادی قدرتمند اقتصاد  آمریکا بسیاری از سودهای روزهای گذشته را از دست داد.

طلا پس از جلسه فدرال رزرو و اعلام احتمال پایان روند افزایش نرح بهره روند رویایی خود را آغاز کرده بود، اما افزایش 253 هزار واحدی و بهتر از انتظار شغل در ماه آوریل در اقتصاد ایالات متحده سبب شد تا معامله گران از خواب رویایی بیدار شوند و هنوز کار عملیات انقباضی بانک مرکزی آمریکا را تمام شده تصور نکنند.

از نظر تحلیل گران با اینکه گزارش اشتغال آمریکا به معنای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو نیست اما حداقل تلنگری به معامله گران برای خوشبینی بیش از حد به حساب می آید. پس از انتشار این گزارش بود که  نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز افزایش پیدا کرد تا فشار بر قیمت طلا بیشتر شود.

بر خلاف طلا اما امروز روز سبز بازار رمزارزها بود. قیمت بیت در روزی که گذشت بیش از 2.3 درصد افزایش پیدا کرد تا مجددا بیت کوین به مرز 30 هزار دلاری فاصله اندکی داشته باشد.  بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون چیزی نزدیک به 0.8 درصد افزایش قیمت داشته است و بازدهی این رمزارز از ابتدای ماه تقریبا در همین محدوده است.

اتریوم اما امروز دارندگان خود را خوشحال کرد و طی یک روز نزدیک به 6 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. با این افزایش قیمت اتریوم در یک قدمی مرز 2 هزار دلاری قرار گرفت.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
قیمت طلا
دکمه بازگشت به بالا