جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

لغو منوعیت تردد زوار به سمت مرز خسروی

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از لغو ممنوعیت تردد زوار به سمت مرز خسروی خبر داد.

محمد پورهاشمی اظهار کرد: در حال حاضر تمام محور‌ها به سمت مرز باز است و خروج از مرز هم روال عادی دارد.

وی با اشاره به روان شدن تردد درمرز خسروی گفت: در پی محدودیت‌های ایجاد شده در مسیر تردد زوار، طی این مدت توانستیم زوار حاضر در مرز را عبور دهیم و هم اکنون تردد در مرز روان است.

وی افزود: روز گذشته عملا رکورد عبور زوار از مرز خسروی شکسته شد و بیش از ۴۰ هزار زائر از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند.

پورهاشمی گفت: با توجه به تسهیل تردد در مرز، هم اکنون ممنوعیت تردد زوار در مسیر‌های منتهی به مرز برداشته شده و زوار می‌توانند به مرز بیایند، اما با توجه به شلوغی و تراکم بالای جمعیت درشهر‌های زیارتی کشور عراق همچنان توصیه ما نرفتن زوار است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه تاکید کرد: زیرساخت‌های کشور عراق جوابگوی تعداد بالای زوار نیست و توصیه می‌شود زوار از رفتن امتناع کنند.

پورهاشمی در ادامه با اشاره به شروع تدریجی موج بازگشت زوار گفت: به تدریج گیت‌های ورودی مرز در حال شلوغ شدن است و روز گذشته بیش از ۵۷۰۰ زائر اربعین از طریق مرز خسروی به کشور بازگشتند و روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: بار‌ها از زوار خواسته ایم و بار دیگر تقاضا می‌کینم که سفر خود را کوتاه کرده و هرچه سریعتر به کشور برگردند تا در موج بازگشت شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

پورهاشمی گفت: قطعا اگر زواری که از کشور خارج شده اند بخواهند یکباره در بازه زمانی کوتاه وارد کشور شوند، دچار چالش‌های جدی در حوزه حمل و نقل و اسکان و … خواهیم شد، در همین راستا تقاضا داریم زوار سفر خود را مدیریت کرده و از همین حالا افرادی که به زیارت مشرف شده اند، به کشور برگردند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر به تدریج امکانات موج رفت در حال انتقال به مسیر بازگشت زوار است و استان برای موج بازگشت زوار آماده می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
دکمه بازگشت به بالا