جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

مرخصی پرسنل اورژانس در ایام نوروز لغو شد!

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس کشور ۳۲۰۰ پایگاه زمینی، دریایی و هوایی دارد که تمامی آنها در ایام نوروز در آماده باش هستند.

جعفر میعادفر در جلسه کمیته هماهنگی ویژه طرح‌های ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در دو سال شیوع کرونا ما شاهد کاهش سفرهای بین شهری در ایام نوروز بودیم و همین موضوع سبب شده بود تا آمار تصادفات نیز کاهش پیدا کند. سال گذشته ما با افزایش ترددها روبرو بودیم و به همین دلیل نیز ماموریت‌های ترافیکی ما در طول طرح نوروز ۴۷ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال ترددها به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان کاهش داشته باشد، گفت: البته ممکن است این الگو تغییر کند و ما خود را برای هر شرایطی آماده کرده‌ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به میزان مراجعه بیمارستان‌ها در نوروز ۱۴۰۱، گفت: سه میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها در این ایام داشتیم و در این مدت ۳۰۰ هزار عمل جراحی انجام شد که نیمی از آن جزو عمل‌های اورژانسی و ضروری بود که این آمار قابل توجهی است و نشان می‌دهد که در ایام نوروز نیز پزشکان و متخصصان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند.

میعادفر از بسیج امکانات اورژانس و وزارت بهداشت برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اورژانس کشور ۳۲۰۰ پایگاه زمینی، دریایی و هوایی دارد که تمامی آنها در ایام نوروز در آماده باش هستند. همچنین با توجه به الگوی وقوع تصادفات که در ۳۰ کیلومتری شهرها بوده است و همچنین ساعت پیک تصادفات تمهیداتی را اتخاذ کردیم.

وی در توضیح این تمهیدات نیز گفت: بر این اساس در ساعات پیک تصادفات یعنی ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ استقرار ویژه اورژانس را در نقاط حادثه خیز و حاشیه مسیرها خواهیم داشت. همچنین در ۳۰ کیلومتری شهرها نیز آماده باش خواهیم داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ایستگاه‌ها و کمپ‌ها را نیز در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر خواهیم کرد، گفت: بیمارستان‌های ما نیز فعال شده و پزشکان متخصص در آن مستقر شدند.

میعادفر از لغو مرخصی پرسنل اورژانس نیز خبر داد و گفت: از ۲۴ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی مرخصی پرسنل اورژانس لغو شده و آنان برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در آماده باش کامل خواهند بود.

وی گفت: ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس، ۵۲ فروند بالگرد و ۸۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس ما در طرح نوروزی حضور دارد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا