جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

مسئولان آژانس به تهران می‌آیند

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولان آژانس در روزهای آینده به تهران می آیند و امیدواریم در جهت رفع موانعی که وجود دارد گامی به جلو برداریم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولان آژانس در روزهای آینده به تهران می آیند و امیدواریم در جهت رفع موانعی که وجود دارد گامی به جلو برداریم.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این که مسئولان آژانس در روزهای آینده به ایران می‌آیند گفت: تعاملات‌ ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار است و امیدواریم در جهت رفع این موانعی که وجود دارد، گامی به جلو برداشته شود.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که وضعیت آلودگی هوا همه را رنج می‌دهد، با اشاره به آلودگی هوا و کمک صنعت هسته‌ای در این رابطه گفت: تلاش‌مان این بود که از طریق فناوری هسته‌ای گامی مقدماتی برداریم البته الان در نقطه صفر هستیم. ما توانستیم با کار ازمایشگاهی تاثیری روی محصولات نفتی به ویژه مازوت بگذاریم و سولفور آن را از طریق فناوری پلاسما کاهش دهیم. این گام مقدماتی در مقیاس ازمایشگاهی انجام شد و امیدواریم بتوایم در مقیاس پالایشگاهی اجرایی و عملیاتی کنیم و در سال جاری و سال آینده به مرحله‌ای برسانیم که از آلایندگی نیروگاه‌ها مردم رها شوند.

 

وی ادامه داد: همین که سولفور وجود نداشته باشد مهم است. طبق مصوبات سازمان بین‌المللی کشتیرانی از ۲۰۲۰ کشتی ها ممنوع شدند که مازوت سولفوردار داشته باشند، آن موقع در وزارت راه این مساله را پیگیری کردیم که مازوت بدون سولفور تولید کنیم. امیدواریم این کار انجام شود و ما هم در سازمان انرژی اتمی در خدمتشان هستیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا