جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نظری: طرح آمایش سرزمینی برای جبران عقب ماندگی‌های خمین تدوین می‌شود

[ad_1]
61686512

ایسنا/مرکزی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آمایش سرزمینی این شهرستان برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته تدوین و اجرایی خواهد شد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با ایسنا به جزئیات نشست خود با معاون وزیر صمت و رئیس سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران پرداخت و اظهار کرد: بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌های صنعتی با استفاده از ظرفیت سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران در شهرستان خمین با توجه به قرارگیری این شهرستان در مناطق کمتر توسعه یافته، محوری ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

وی افزود: طرح توسعه زیرساخت‌های خمین در سفر رهبر معظم انقلاب به استان مرکزی به تصویب رسیده بود و طی سال های گذشته بخش‌هایی از آن در فاز اجرایی قرار گرفته و بخش‌های دیگری رها شده بود که برای اجرای آن این جلسه برگزار شد.

نماینده مردم خمین افزود: در این جلسه همچنین ظرفیت‌های خمین و تعهداتی که دولت‌های گذشته نسبت به برنامه‌های توسعه این شهرستان داشتند بررسی شد و  بررسی راهکارهای قانونی مشارکت بخش خصوصی با سازمان گسترش در مطالعات و ایجاد صنایع هایتک مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد یک تیم کاری برای آمایش سرزمینی خمین و اتخاذ سازوکار مناسب و ایجاد راهکارهای جدید برای جبران عقب ماندگی‌های این شهرستان تشکیل و ضمن بررسی ظرفیت ها و موانع توسعه ای، تدابیر لازم در این خصوص پس از طی مراحل کارشناسی اندیشیده شود.

نظری از اعلام آمادگی برای همراهی در رفع موانع قانونی موجود در ایفای رسالت این سازمان در گسترش صنایع و تسهیل در روند سرمایه گذاری در خمین خبر داد و افزود: در این جلسه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار از سوی سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران تاکید شد.

وی تاکید کرد: توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی، صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و فرآوری تولیدات کشاورزی، ایجاد کارخانه نساجی و ریسندگی از جمله پروژه هایی بود که در این نشست در مورد آن بحث و بررسی شد و مقرر شد در بررسی طرح ها و آمایش سرزمینی مورد توجه قرار گیرند تا اقدامات فنی و کارشناسی برای اجرایی شدن آنها صورت گیرد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا