جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

میرتاج‌الدینی: تا مهرماه سال جاری، تکلیف حق‌التدریسی‌ها را تعیین کنید

[ad_1]
57385647

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مطالبات نیروهای حق‌التدریسی تعیین تکلیف آنها در مهرماه جاری است. اگر این اقدام به سال آینده موکول شود، سوال از وزارتخانه شما را در مجلس شورای اسلامی کلید خواهیم زد.

به گزارش ایسنا، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروهای استخدامی و معلمین حق‌التدریسی را تعیین تکلیف کنید. قانون مصوب سال 1397، مشخص کرده است که عزیزان حق‌التدریسی باید تعیین تکلیف شوند. این مهم باید امسال اتفاق بیفتد. معلمین حق‌التدریسی درخواست‌های مشخص دارند اول برگزاری دوره آموزشی آنها که باید در تابستان امسال محقق شود دوم تعیین تکلیف آنها در مهرماه سال جاری. اگر این تعیین تکلیف به سال آینده موکول شود، قهرا قانون عملی نخواهد شد و در آن زمان وظیفه سوال از وزارت آموزش و پرورش را در مجلس شورای اسلامی کلید خواهیم زد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مورد معلمان مدارس غیردولتی، اظهار کرد: آقای وزیر! شما به عنوان متولی بزرگ آموزش و پرورش باید فکری به حال معلمان مدارس غیردولتی که حدود 200 هزار نفر هستند بکنید. این عزیزان در دوره کرونا آسیب دیده و حقوق هم نمی‌گیرند.

وی با بیان این‌که «گزارش‌هایی از دانشگاه فرهنگیان به ما می‌رسد که در جهت تضعیف این نهاد است»، گفت: انتظار این است که اراده حمایت از دانشگاه فرهنگیان وجود داشته باشد. همه مشکلاتی که در زمینه‌ی حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها داریم ناشی از دانشگاه فرهنگیان است این نهاد به موقع حمایت نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تاکید بر مشکلات آموزشیاران نهضتی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: دروازه ورود به آموزش و پرورش را فقط و فقط از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قرار دهید.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا