جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

نامه‌ای از فیفا به فدراسیون فوتبال درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال

در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، نامه‌ای از سوی فیفا در ارتباط با شرایط و امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به فدراسیون فوتبال رسیده است.

فدراسیون جهانی فوتبال در نامه اخیر خود به فدراسیون فوتبال حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال در هنگام برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را خواستار شده است.

در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، نامه‌ای از سوی فیفا در ارتباط با شرایط و امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به فدراسیون فوتبال رسیده است.

فدراسیون جهانی فوتبال سه روز قبل در قالب نامه‌ای با استناد به نامه‌نگاری اخیر خود با این فدراسیون در زمینه فراهم کردن شرایط حضور زنان، خواستار ارائه توضیحاتی درباره امکان ورود زنان به ورزشگاه شده و به این فدراسیون توصیه کرده با شروع فصل جدید، زنان همانند مردان تماشاگر بازی‌های لیگ برتر باشند.

بر اساس منابع خبری در فدراسیون فوتبال، ظاهرا در این نامه هیچ اشاره‌ای به ضرورت ورود زنان به ورزشگاه‌ها نشده اما خواستار تعامل این فدراسیون با نهادهای بین‌المللی برای فراهم کردن شرایط به منظور حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده است.

همچنین در این نامه به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر فدراسیون فوتبال با توجه به نامه‌نگاری های گذشته بعد از بازی ایران و لبنان در مشهد اشاره شده است.

فدراسیون فوتبال بعد از دریافت نامه مذکور، هنوز پاسخی به آن نداده اما در حال بررسی این نامه و ارائه گزارشی از وضعیت کنونی درباره امکان ورود زنان به ورزشگاه‌ها در رقابت‌های لیگ برتر است.

پیش از این وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اکثر امکان ورزشی کشور اعلام کرده بود که در حال بررسی و اعمال شرایطی است که زنان بتوانند در ورزشگاه‌ها تماشاگر مسابقات فوتبال باشند، با این حال به نظر می‌رسد هنوز اقدامی عملیاتی موثری در ارتباط با حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال نشده است.

از طرفی طبق آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تماشاگران می‌توانند به اندازه ۳۰ درصد از گنجایش ورزشگاه‌ها روی سکوها حضور داشته باشند و فعلا خبری از حضور صددرصدی تماشاگران هم نیست.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا