جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

نماد خودروسازان دولتی تا اطلاع ثانوی بسته شد

شرکت سایپا در حالی اعلام کرده آثار و تبعات مالی مفاد مصوبه جدید شورای رقابت را در دست بررسی دارد که با تصمیم بورس و برای بررسی وضعیت اطلاعاتی، نماد این شرکت تا دوم اسفند تعلیق شد.

دستورالعمل روز گذشته  شورای رقابت در حالی موجی از نوسانات منفی و افزایش بی اعتمادی و ریزش شاخص را منجر شده که از هفته ها قبل گروهی از فعالان بازار خواهان توقف نمادهای ایران خودرو و  سایپا و حتی دیگر شرکت های خودروساز و تا زمان تعیین تکلیف عرضه یا عدم عرضه محصولات در بورس کالا  بودند.

براساس این گزارش، شرکت سایپا در حالی اعلام کرده آثار و تبعات مالی مفاد مصوبه جدید شورای رقابت را در دست بررسی دارد که با تصمیم بورس و برای بررسی وضعیت اطلاعاتی، نماد این شرکت تا دوم اسفند تعلیق شد.

نماد ایران خودرو هم از چهارشنبه گذشته به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده و تصمیم‌گیری در خصوص شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت، متوقف شده و انتظار می رود همزمان با نماد سایپا باز شود.

درخواست تجدید نظر 3 خودروساز در دستورالعمل خودرویی شورای رقابت

خطیبی مدیرعامل ایران خودرو امروز در مجمع عمومی این شرکت با اعلام اینکه قیمت‌گذاری دستوری ایران خودرو را بیش از هر چیزی آزار داده است، گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد بر خلاف قرعه کشی، 80 درصد خریداران بورس مشتری واقعی هستند. در همین زمینه ما نیز موفق شدیم خودرو را زیر قیمت بازار در بورس بفروشیم.

وی در خصوص دستورالعمل شورای رقابت برای عرضه خودرو با قرعه کشی افزود: قرار شده است با هماهنگی با بهمن و سایپا اقدام جمعی و نامه نگاری حقوقی با شورای رقابت انجام بدهیم و ماجرا را به تجدید نظر ببریم و این راه را تا آخر خواهیم رفت.

مدیر عامل ایران‌خودرو‌  با اعلام اینکه ایران خودرو برای همیشه با تولید ناقص خداحافظی کرد، گفت: در این مسیر 25 درصد ارتقای کیفیت هم در محصولات این شرکت به وجود آمده است. علاوه بر این با شناسایی گلوگاه های شبکه تأمین از 30 آبان ماه بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان صرفه جویی هزینه به وجود آمده است.

گروه بهمن اعلام کرد مصوبه جدید نافی سایر قوانین و مقررات بوده و این موضوع را پیگیری خواهد کرد. بنابراین انتظار می رود نماد این شرکت بسته شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
رکنا
دکمه بازگشت به بالا