جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد

مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد.

طبق اعلام فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

گفتنی است؛ قرار است در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر،‌ ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.

همچنین ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ مطابق تشریفات مندرج در آگهی عرضه سهام شرکت های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس، جلسه کارگروه بررسی صلاحیت متقاضیان روز شنبه (یکم اردیبهشت) در محل سازمان خصوصی­ سازی و با حضور متقاضیان تشکیل شد و برای هر یک از دو شرکت پرسپولیس و استقلال یک تقاضا دریافت شده بود که گروهی از بانک های غیردولتی شامل شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین متقاضی خرید سهام پرسپولیس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همراه شرکت های تابعه آن شامل شرکتهای پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام(ره) متقاضی خرید سهام استقلال بودند.

پس از بررسی مدارک متقاضیان خرید سهام این دو شرکت، در نهایت با تصمیم کارگروه، صلاحیت متقاضیان مورد تایید سازمان خصوصی سازی قرار گرفت و بر این اساس، مقرر شد سازمان خصوصی­ سازی فهرست این متقاضیان را برای حضور در روز رقابت به سازمان بورس اعلام کند. بر اساس مفاد دستورالعمل مربوطه، در عرضه شرکت های بورسی و فرابورسی بررسی صلاحیت تخصصی متقاضیان، توسط کارگروه منتخب هیئت واگذاری و سازمان خصوصی سازی صورت گرفته و سایر صلاحیت ها شامل اهلیت عمومی و تمکن مالی توسط سازمان بورس و شرکت فرابورس بررسی می شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا