جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

نوع جدیدی از کلاهبرداری اینترنتی / به هیچ وجه نباید به این لینک واردشوید

رئیس پلیس فتا استان زنجان نسبت به نوع جدیدی از کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان سلام عمان به شهروندان هشدار داد.

این روز‌ها پیامک‌هایی به کاربران ایرانی ارسال می‌شود که حاوی نام کاربری و رمز ورود برای دسترسی به یک حساب رمز ارز است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان نسبت به نوع جدیدی از کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان سلام عمان به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ سید احمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: این روز‌ها پیامک‌هایی به کاربران ایرانی ارسال می‌شود که حاوی نام کاربری و رمز ورود برای دسترسی به یک حساب رمز ارز است، در این پیامک‌ها که موجودی حساب در آن نوشته شده از کاربری با نام مشخص خواسته شده تا به حساب خود که به روز رسانی شده است مراجعه کند.

او ادامه داد: وقتی پیامک سلام عمان به دست کاربران می‌رسد، برخی گمان می‌کنند که این پیام برای حساب به روز شده فردی به نام عمان است که اشتباهی برای آن‌ها ارسال شده است، این افراد ممکن است با در دست داشتن رمز و نام کاربری وارد حساب رمز ارز معرفی شده شوند و آن‌جاست که متوجه می‌شوند خودشان هک شده‌اند و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: همه این پیام‌ها برای کلاهبرداری هستند، اگر پیامک لینک دارد به هیچ وجه نباید به آن لینک وارد شد، اگر نرم‌افزاری معرفی کرده است نباید آن را بر روی تلفن همراه نصب کرد و نباید هیچ‌گونه اطلاعاتی به سامانه‌هایی که در این پیامک‌ها معرفی می‌شود فرستاد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: پیامک‌هایی که به این طریق به تلفن همراه ارسال می‌شود نباید مورد استفاده قرار بگیرد، چراکه لینک‌های داخل پیامک می‌تواند تلفن همراه و کیف پول الکترونیکی را هک کند، وقتی مردم وارد این لینک‌ها شوند تلفن همراه‌شان هک خواهد شد، در چنین شرایطی هر احتمالی متصور است، برخی از این لینک‌های آلوده سامانه پیامکی تلفن همراه را هک می‌کنند، انواع دیگرشان می‌توانند بخش دیگر تلفن همراه، مانند لیست شماره تلفن‌ها را هک کنند.

او در پایان از شهروندان خواست تا به هیچ وجه به پیامک‌هایی که از مقصد‌های نامشخص ارسال شده اند اعتماد نکرده و نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
روز نو
دکمه بازگشت به بالا