جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

هترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث چه زمانی است ؟

وسایل نقلیه‌ای که فاقد بیمه شخص ثالث هستند،‌ در صورت تردد مشمول جریمه خواهند شد؛ پس بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود اقدام کنید.

این بیمه اهمیت بسیاری در تصادفات دارد و خسارت‌های جانی و مالی را تا حد قابل‌توجهی پوشش می‌دهد. اگر در مورد تاریخ مناسب و نحوه تمدید بیمه اطلاعات کافی ندارید یا اینکه نمی‌دانید بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث چه زمانی است، در بخش‌های بعدی ابهامات شما را برطرف خواهیم کرد.

روش‌های تمدید بیمه بدنه شخص ثالث؛ روش حضوری و اینترنتی

بیمه شخص ثالث اهمیت بالایی دارد و دارندگان کلیه وسایل نقلیه ملزم به خریداری این بیمه هستند. پیشنهاد ما این است که تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث را به لحظات آخر موکول نکنید و در موعد مقرر این کار را انجام دهید. زمان فعال شدن بیمه شخص ثالث از ساعت ۱۲ بامداد، روز صدور است و تا ساعت ۱۲ بامداد آخرین روز درج شده در بیمه‌نامه ادامه دارد. با استفاده از دو روش اینترنتی و حضوری می‌توانید اقدام به تمدید بیمه ماشین کنید. در روش حضوری باید یکی از شرکت‌های بیمه را انتخاب و سپس به نمایندگی تحت پوشش آن مراجعه کنید. در روش اینترنتی نیز می‌توانید از طریق سامانه‌های معتبر یا مراجعه به سایت شرکت بیمه موردنظر درخواست تمدید بیمه‌نامه را ارائه دهید. قیمت بیمه شخص ثالث برای هر خودرو متفاوت است و با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می‌شود. در بخش بعدی سریع‌ترین راه برای تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث را معرفی خواهیم کرد.

بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث

سریع‌ترین راه برای تمدید بیمه شخص ثالث؛ استفاده از سامانه‌های اینترنتی

امروزه اغلب افراد جامعه به اینترنت دسترسی دارند و امور روزمره خود را با استفاده از آن انجام می‌دهند. سریع‌ترین راه برای تمدید بیمه شخص ثالث نیز روش اینترنتی است. با مراجعه به سامانه‌های معتبر مانند سامانه خودروی من آیتول، می‌توانید بیمه شخص ثالث خودرویتان را تمدید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. برای مقایسه قیمت و تهیه بیمه شخص ثالث ایران، آسماری، دانا، پاسارگاد، سرمد و بسیاری شرکت معتبر دیگر می‌توانید وارد سایت یا اپلیکیشن آیتول شوید و اقدام به تمدید یا خرید بیمه کنید.

بیمه شخص ثالث را زودتر از موعد تمدید کنید تا دچار مشکل نشوید

تمدید بیمه شخص ثالث زودتر از موعد آن هیچ ایرادی ندارد و به نفع مالک خودرو است. با توجه به مشکلات عمده‌ای که نداشتن بیمه شخص ثالث برای افراد ایجاد می‌کند، بهتر است تا آخرین روز اعتبار بیمه منتظر نباشید و زودتر از موعد اقدام به تمدید آن کنید. اگر این کار را چندین روز زودتر انجام دهید، مدت زمان اعتبار بیمه جدید پس از اتمام اعتبار بیمه قبلی آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که این قضیه برای بیمه بدنه نیز صدق می‌کند. قیمت بیمه بدنه بر اساس عوامل متعددی از جمله سن راننده، نوع وسیله نقلیه، سال تولید آن و فاکتورهایی از این قبیل تعیین می‌شود و برای خودروهای متفاوت، یکسان نیست.

بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث

برای تمدید بیمه شخص ثالث خودرو چه مدارکی لازم است؟

برای تمدید بیمه شخص ثالث باید مدارک مورد نیاز را به نمایندگی بیمه ارائه دهید. در روش اینترنتی باید تصویر مدارک درخواستی را در سایت موردنظر بارگذاری کنید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

اگر این مدارک را در اختیار داشته باشید، تمدید بیمه شخص ثالث به‌سرعت برایتان انجام و بیمه‌نامه صادر می‌شود. درصورتی‌که در موعد مقرر این بیمه را تمدید کنید، مشمول جریمه نخواهید شد. در بخش بعدی به عواقب دیرکرد تمدید می‌پردازیم.

عواقب عدم تمدید بیمه شخص ثالث؛ از توقف خودرو تا جریمه دیرکرد

اگر بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه خود را به‌موقع تمدید نکنید، با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. پلیس راهنمایی و رانندگی کلیه خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث را متوقف و به پارکینگ منتقل می‌کند. در این مواقع مالک ملزم به پرداخت هزینه پارکینگ، تمدید بیمه و هم‌چنین جریمه دیرکرد است.

دارندگان خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، اجازه خرید و فروش وسیله نقلیه خود را ندارند و در صورت بروز تصادف نمی‌توانند از بیمه استفاده کنند. بسیاری از تصادفات، هزینه‌های جانی و مالی بالایی را برای فرد مقصر به‌دنبال دارند که معمولا این هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود. اگر از تاریخ تمدید بیمه گذشته باشد، شرکت بیمه‌گذار هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت خسارت ندارد.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات، بهتر است تاریخ اتمام بیمه شخص ثالث خودرویتان را از یاد نبرید. اگر اطلاعات دقیقی از مشخصات بیمه‌نامه خود ندارید، به‌راحتی از طریق یک سایت معتبر نسبت به استعلام بیمه شخص ثالث اقدام کنید. در بخش بعدی این سایت و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد را معرفی خواهیم کرد.

بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث

تمدید بیمه شخص ثالث در سامانه خودروی من آیتول

در این مطلب درباره بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث توضیحاتی ارائه دادیم تا دارندگان خودرو بتوانند در موعد مقرر نسبت به تمدید بیمه خودرو اقدام و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

سامانه خودروی من آیتول یکی از بهترین و جامع‌ترین درگاه‌ها برای استعلام، خرید و تمدید بیمه شخص ثالث،‌ بدنه، موتورسیکلت و سایر خدمات هم‌چون پرداخت کلیه عوارض خودرو است. حتی کاربران می‌توانند برای محاسبه بیمه شخص ثالث و بدنه خودرویشان از ماشین حساب آیتول نیز استفاده کنند. برای استفاده از خدمات ارائه‌شده در این سامانه وارد آدرس اینترنتی itoll.ir شوید یا با شماره پشتیبانی ۸۹۵۱۸۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا