جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

نمی‌توان به انتخابات ۱۴۰۰دلخوش بود

[ad_1]
57862910

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمی توان دل خوش به انتخابات1400 بود که با تغییر رییس جمهور، شرایط کشور تغییر کرده و مشکلات حل شود.

قربانعلی قائمی در گفتوگو با ایسنا، درباره مشخصات افراد مفید برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: به نظر من در کشور دیواری کوتاه تر از دیوار قوه مجریه وجود ندارد و مردم از این قوه انتظار دارند که تمام مشکلات و مسایل کشور را حل کند، در حالیکه کل ساختار سییاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد.دولت به تنهایی نمیتواند مشکلات کشور را حل کند. این نکته را هم باید در نظر گرفت که گاهی مشکلات در نهادها و قوای دیگر ایجاد می شود، ولی دولت باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: باید به این سمت و سو برویم که ساختار نظام را متناسب با شرایط کشور کنیم. اختیارات ریاست قوه مجریه آنقدر زیاد نیست که اگر رییس جمهور تغییر کند، وضعیت کشور هم تغییر معناداری کند بنابراین نمی توانیم دل خوش به انتخابات1400 باشیم که با تغییر رییس جمهور، شرایط کشور تغییر کرده و مشکلات حل شود.

این عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت خاطرنشان کرد: در سال۱۴۰۰ اگر رییس جمهوری سکان قوه مجریه را بدست گیرد که اختیارات تام داشته باشد که تمام امور اجرایی کشور را بدست گیرد، شاید بتوان کمی امیدوار به تغییر شرایط بود اما اگر شرایط مانند روسای جمهور پیشین باشد، نمی توان امیدی به اصلاح امور کشور آنطور که مردم انتظار دارند، داشت‌.

قائمی در پایان گفت: باید برای حل مشکلات کشور و کمک به قوه مجریه هم تغییراتی ایجاد شود؛ مثلا شاهد هستیم که بعد از انتخاب شدن رییس جمهور، رقبا با اختیاراتی که دارند در مسیر حرکت دولت سنگ اندازی می کنند و حتی در مناصبی قرار می گیرند که می توانند تصمیمات رییس جمهور را متوقف یا تعدیل کنند. در این شرایط از کارایی قوه مجریه کاسته می شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا