جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هشدار نارنجی هواشناسی به ساکنان این ۱۳ استان کشور

رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و وقوع صاعقه منجر به صدور هشدار نارنجی هواشناسی شده است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ آورده است: به دنبال رشد ابرهای همرفتی و تشدید ناپایداری محلی امروز (۱۵ خردادماه) برای استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، شمال غرب اصفهان، اردبیل و ارتفاعات و دامنه در استان‌های کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و مازندران و فردا (۱۶ خردادماه) برای استان‌های تهران، البرز، قزوین، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان و مرکز و غرب و جنوب غرب کرمان  وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، برخی نواحی ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

در این هشدار از سوی سازمان هواشناسی توصیه شده است: از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود و احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف مورد توجه قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا