جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هشدار هواشناسی برای شهروندان حساس تهرانی

بر اساس اعلام شرکت کنترل میانگین کیفیت هوای شهر تهران هم‌اکنون (۱۳ تیر) برای گروه‌های حساس ناسالم است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل میانگین کیفیت هوای شهر تهران هم‌اکنون (۱۳ تیر) برای گروه‌های حساس ناسالم است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۳ تیر) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت جو نسبتاً پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند، علاوه براین افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود.

افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی سه‌شنبه تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود، با این‌حال افزایش ترافیک شامگاهی موجب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۴ تیر) هم‌زمان با افزایش تردد خودروها افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، اگرچه احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود.

با توجه به افزایش تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود، اگرچه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل و انتقال گردوخاک در برخی مناطق مستعد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۲۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۷ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا