جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هشدار هواشناسی تهران برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌اکنون (۷ تیرماه) میانگین کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌اکنون (۷ تیرماه) میانگین کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز چهارشنبه (۷ تیرماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، با این‌ حال با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

کاهش تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را در پی خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز پنجشنبه (۸ تیرماه) و افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد، همچنین تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود.

عدم وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۱ بود و کیفیت هوای پایتخت دروضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا