جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

هواشناسی هشدار داد : طوفان گرد و خاک در راه است

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به طوفان گردوخاک در استان‌های غربی و احتمال خسارت به کشاورزان،‌ آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیاء هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، استان‌های واقع در نوار شرقی کشور شامل خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

امروز آسمان در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود است.

بعدازظهر امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و استان‌های همدان، مرکزی و قم وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور هوای گرم و پایدار مستقر می‌شود و تنها در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده روی می‌دهد. شنبه هفته آینده نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. شنبه آینده برای منطقه زابل وقوع طوفان شن پیش‌بینی شده است.

شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج و متلاطم خواهد شد.

توصیف سامانه: گردوخاک

نوع مخاطره: گردوخاک، وزش باد شدید

منطقه اثر: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و خسارت به صنعت کشاورزی، تأخیر و احتمال لغو پروازها، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، تحکیم سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا