جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

واگذاری زمین برای احداث خانه‌های ویلایی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع خوبی به صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است گفت: در شهرهایی که سکونت غالب مردم در خانه‌های یک طبقه است زمین برای احداث خانه‌های ویلایی واگذار می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع خوبی به صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است گفت: در شهرهایی که سکونت غالب مردم در خانه‌های یک طبقه است زمین برای احداث خانه‌های ویلایی واگذار می‌کنیم.

رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی وزارت دفاع در مجموعه چیتگر اظهار کرد: تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بود که با انرژی مضاعف وزارت دفاع این تعداد در حال گسترش است.

وی افزود: عرضه و تقاضای مسکن در کشور متناسب نیست. بنابراین نیاز مردم، تعهد دولت و قانون جهش تولید و تامین مسکن ما را مکلف می‌کند در بخش مسکن که پیشران اقتصاد است یک نگاه جدی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قانون جهش تولید و تامین مسکن در مهرماه سال گذشته ابلاغ شد خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات و ایجاد صندوق ملی مسکن که بحمدالله منابع خوبی به آن تخصیص یافته و تامین زمین از اقدامات صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به برنامه تامین زمین برای ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون برای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده که انشاالله تا پایان شهریور ساخت ۲ میلیون واحد را شروع می کنیم.

وی یادآور شد: در طرح مسکن مهر که بلوک‌ها به هم چسبیده بود در هر هکتار ۱۲۷ خانوار سکونت داشت که ما در طرح نهضت ملی مسکن این را به ۵۰ خانوار در هر هکتار رساندیم تا کیفیت زندگی را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تامین زمین اقدامات مقتضی را انجام می دهیم گفت: در شهرهایی که زندگی مردم در واحدهای یک طبقه است زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی واگذار می‌کنیم. به جز برخی مناطق از جمله شمال کشور، در دیگر نقاط مشکلی در تامین زمین وجود ندارد.

به گفته قاسمی نوسازی و بهسازی ۱۰۰ هزار واحد فرسوده در شهر تهران مد نظر است که در حال حاضر ۵۰ هزار واحد در حال ساخت است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا