جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

ورود سامانه بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا (۶ اسفند) با ورود سامانه بارشی به کشور به‌تدریج در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین مناطقی از اصفهان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا (۶ اسفند) با ورود سامانه بارشی به کشور به‌تدریج در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین مناطقی از اصفهان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان با بیان اینکه پنج‌شنبه (۵ اسفند) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، اظهارکرد: اوایل شب در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد. جمعه (۶ اسفند) با ورود سامانه بارشی به کشور به‌تدریج در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین مناطقی از اصفهان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد، گفت: شنبه (۷ اسفند) بارش در این مناطق به طور متناوب ادامه خواهد داشت همچنین در مناطقی از شرق و شمال شرق ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. طی این روز در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور و در ارتفاعات البرز بارش برف و کاهش دما رخ می‌دهد. از بعد از ظهر با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز بارش پراکنده آغاز می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه (۸ اسفند) در اردبیل، استان‌های ساحلی و خراسان شمالی و خراسان رضوی همچنین در برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد و به‌تدریج سامانه بارشی از شمال شرق خارج می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه دوشنبه (۹ اسفند) در شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود، گفت: یکشنبه (۸ اسفند) در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست همچنین خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی در بعد از ظهر وزش باد و ابری گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۷ اسفند) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵ و ۶ اسفند) اهواز با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا