جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی از غرب کشورطی روز یکشنبه (۶ فروردین ماه) خبر داد.

صادق ضیاییان، در مورد وضعیت جوی کشور گفت: امروز (۴ فروردین) در غالب مناطق کشور جو پایدار و اسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می دهد. روز شنبه (۵ فروردین) به جهت گذر امواج کم دامنه از روی کشور برای برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه های البرز غربی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: یکشنبه (۶ فروردین) سامانه بارشی از غرب کشور وارد می شود که در نواحی جنوب غرب، غرب و شمال غرب و به‌تدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف همراه خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه (۷ فروردین) گستره فعالیت سامانه کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت و روز سه شنبه (۸ فروردین) از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و شدت بارندگی در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: تا یکشنبه در نیمه غربی و از جمعه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور روند دما افزایشی خواهد بود. بعدازظهر یکشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش بادشدید مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در مورد شرایط جوی تهران نیز با تاکید بر اینکه دمای هوای تهران برای پنجم فروردین‌ماه بین ۱۸ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود،‌ گفت: برای روز یکشنبه (۶ فروردین ماه) نیز دمای هوای پایتخت ۱۵ تا ۶ درجه سانتیگراد با آسمانی کمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا