جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

وضعیت آب و هوا، امروز، ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ۱۲ استان از جمله تهران و البرز در ساعت ظهر و اوایل شب، وزش باد شدید موقت به همراه خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ۱۲ استان از جمله تهران و البرز در ساعت ظهر و اوایل شب، وزش باد شدید موقت به همراه خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

«کبری رفیعی» امروز (چهارشنبه) افزود: برای شرایط آب و هوایی امروز تا فردا هشدارهای زرد و نارنجی صادر شده است.

وی گفت: بر این اساس امروز در ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال اصفهان و شمال شرق سیستان و بلوچستان خیرش گرد و خاک به علت وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: همین شرایط را امروز در تهران و استان البرز خواهیم داشت.

وی اضافه‌کرد: بر این اساس ظهر امروز در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال استان‌های مرکزی، همدان و سمنان نیز باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

به گفته رفیعی، فردا نیز در استان‌های تهران، البرز، سمنان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، قروین، قم و اصفهان نیز خیزش گرد و خاک و وزش شدید باد موقت پیش بینی می‌شود.

وی بیان‌داشت: اثر مخاطره اعلام شده، اختلال در تردد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه‌ها و سقوط اشیاء از ارتفاع خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین به عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای همه گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گرد و خاک، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه کرد.

وی گفت: امروز همچنین به دلیل ناپایداری هوا در استان‌های گلستان، شرق مازندران، قزوین ،البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و اردبیل، شاهد رگبار رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا