جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

وضعیت آب و هوا، امروز ۹ مرداد 1401/ رگبار شدید باران

سازمان هواشناسی از رگبار شدید باران و وقوع سیلاب در ۶ استان برای امروز (یکشنبه، ۹ مرداد) خبر داد و برای تهران هوای ابری همراه با بارش پراکنده باران در ارتفاعات پیش‌بینی کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز در نیمه جنوبی و نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی و نیمه جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و نیمه جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر بارش‌های رگباری ادامه دارد.

برای فردا (دوشنبه) نیز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، نوار شرقی خوزستان نیز این شرایط ادامه دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل‌و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده در این مناطق هشدار قرمز صادر کرد.

آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هم‌وطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

امروز همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، زنجان و همچنین در گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه (۱۱ مرداد) نیز بارندگی در مناطق مذکور کاهش می‌یابد و روز چهارشنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی برای روز پنجشنبه (۱۳ مرداد) در اغلب نقاط کشور جوی پایدار را پیش بینی کرده است.

آسمان پایتخت امروز نیمه‌ابری گاهی رگبار رعد و برق با وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه و کمینه دما در تهران ۳۱ و ۱۹ درجه است.

بر اساس این خبر از امروز تا سه‌شنبه در غرب و شمال غرب کشور گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا