جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

وقاحت فرانسوی؛ قبل از آمریکا سپاه پاسداران را ما تحریم کردیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ژان ایو لودریان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه اروپا پیشتر، افراد و نهاد‌های وابسته به سپاه پاسداران را به دلیل اعمال تروریستی تحریم کرده است.
وی افزود: این سازمان و همچنین افراد و نهاد‌های وابسته به آن از سال ۲۰۱۰ به دلیل حمایت‌هایشان از برنامه موشک‌های بالستیک ایران به وسیله اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.
لودریان همچنین گفت: تا وقتی که ایران به تعهداتش در قالب برجام عمل می‌کند به این توافق پایبند هستیم.
متهم کردن سپاه به تروریسم در حالی است که رژیم فرانسه بالغ بر ۳۰ سال است سران گروهک تروریستی منافقین را پناه داده و این گروه جنایتکار هر سال چند نوبت در فرانسه نشست و میتینگ برگزار می‌کنند.
در همین حال کاخ الیزه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل مکرون در گفتگو با رئیس‌جمهور ایران، خواستار آزادی نسرین ستوده]از عناصر همکار با محافل ضد انقلاب خارجی شده است.

طبق بیانیه الیزه، مکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نسبت به وضعیت نسرین ستوده وکیل زندانی در ایران ابراز نگرانی کرده و بار دیگر خواستار آزادی او شد.
شورای شهر پاریس پیش از این رأی به اعطای تابعیت فرانسه به نسرین ستوده داده بود.

فرانسه پیشتر نیز اقداماتی در حمایت از ستوده انجام داده است. ماه گذشته نماینده فرانسه در کمیسیون مقام زن، از وی به عنوان فعال حقوق زنان نام برد و از او حمایت کرد.

نماینده فرانسه در کمیسیون مقام زن اظهار کرد: ما از تمام فعالان شجاع حقوق زنان حمایت می‌کنیم به خصوص آن‌ها که زندگیشان در معرض خطر قرار گرفته است.

این نماینده فرانسه که نامش اعلام نشد گفت: نمونه این زنان، نسرین ستوده است که اکنون در کشورش زندانی است. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم ستوده را به عنوان مشاور برابری جنسیتی منصوب کرد و این در حالی است که زنان در فرانسه مورد اجحاف گسترده قرار دارند.

مکرون هم چندی پیش نامه‌ای مبنی بر عضویت ستوده در کمیته مشورتی برابری جنسیتی «گروه ۷» که فرانسه در سال ۲۰۱۹ ریاست آن را به عهده دارد، به همسر وی ارائه کرده بود.

منبع:خبرگزاری دانشجو

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا