جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت طلا

احساسات در بازار طلا علیرغم کاهش نزدیک به ۳ درصدی این هفته همچنان قوی است.

معاملات آتی طلا بدترین هفته خود را از نوامبر شاهد بود، اما احساسات در بازار همچنان قوی است، زیرا قیمت همچنان به حمایت واضح بالای ۱۹۰۰ دلار در محیطی از عدم اطمینان و نوسانات فزاینده ادامه می دهد.

آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلا کیتکونیوز، احساسات صعودی گسترده ای را در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت نشان می دهد.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری والش تریدینگ، گفت که اگرچه طلا همراه با تمام بازارهای مالی بی ثبات خواهد بود، اما همچنان به عنوان یک دارایی جایگزین درخشان می درخشد. او پیش بینی می‌کند قیمت طلا در کوتاه مدت به بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد رفت.

او گفت: «همه جا بلاتکلیفی وجود دارد و این سوال باقی می ماند که صندوق ها پول خود را در کجا قرار می دهند. سرمایه گذاران باید در شرایط نزولی خرید کنند.»

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکونیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۹ تحلیلگر، معادل ۵۶ درصد، افزایش قیمت طلا در هفته را پیش بینی کردند. در عین حال، چهار تحلیلگر معادل ۲۵ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت پیش بینی نزولی داشتند و سه تحلیلگر معادل ۱۹ درصد نسبت به قیمت ها بی طرف بودند.

در همین حال، ۸۲۲ رای در نظرسنجی آنلاین خرده فروش ها به صندوق انداخته شد. از این تعداد، ۵۶۰ پاسخ دهنده یا ۶۸ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. ۱۴۷ نفر دیگر، یا ۱۸ درصد، کمتر گفتند، در حالی که ۱۱۵ رأی دهنده، یا ۱۴ درصد، در کوتاه مدت بی طرف بودند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا