جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پیش بینی بورس امروز ۴ شهریور ۱۴۰۲

بورس تهران معاملات امروز را با افزایش ارزش معاملات خرد تا سطح ۴ همتی به پایان برساند.

ارزش معاملات خرد بازار سهام، دیروز را نیز در سطح ۳ همتی پشت سرگذاشت. در این روز‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که ارزش معاملات خرد در کانال ۳ همتی تثبیت شده است. همچنان اصلی‌ترین روش شناسایی تغییر روند شاخص‌های سهامی تغییرات ارزش معاملات خرد است که با شروع روندی جدید، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

خروج جریان پول حقیقی از سهام در معاملات روز چهارشنبه به چهاردهمین روز معاملاتی پی‌ در ‌پی رسید. با وجود کاهش شدید جریان پول حقیقی به وسیله افت ارزش معاملات خرد در روز انتهایی هفته قبل، این هفته شدت کاهش مالکیت حقیقی بازار افزایش یافته بود و در روز سه‌شنبه با ثبت ۷۰۱ میلیارد تومان به بالاترین سطح هفته قبل رسیده است. روز چهارشنبه نیز خروج جریان پول حقیقی با شدت کمتری تداوم داشت. روز چهارشنبه ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش به ۳۹۹ میلیارد تومان رسید.

مسئله قابل توجه برای پرهیز از رفتار هیجانی در معاملات سهامی امروز را می‌‌توان حال خراب این روز‌های بازار سهام عنوان کرد. معامله‌گران باید دقت داشته باشند که تغییر روند شاخص‌های آماری و شروع مسیر صعودی شاخص کل نیازمند کاهش رکود معاملاتی این روز‌های بازار است. احتمال اینکه تحلیل‌های یک‌طرفه موجب اسیر شدن در رکود معاملاتی بازار سهام توسط معامله‌گران هیجانی به شدت بالا رفته است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا افزایش چند پله‌ای ارزش معاملات خرد، معامله‌گران بااحتیاط بالایی عمل کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا