جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پیش بینی وضعیت رمز ارزها / موج جدید ریزش قیمت‌ها درراه است ؟

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر فدرال رزرو آمریکا ایندفعه نرخ بهره را حداقل نیم‌درصد بالا ببرد، احتمالا شاهد موج جدید ریزش قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال خواهیم بود

فدرال رزرو آمریکا آماده اعلام نرخ جدید بهره می‌شود و احتمالا یکبار دیگر شاهد تاثیر این اتفاق در بازار‌های سرمایه از جمله ارز دیجیتال خواهیم بود. در بازه زمانی نوامبر تا مارس گذشته یعنی آبان تا اسفند ۱۴۰۱ فدرال رزرو که تقریبا همان حکم بانک مرکزی را در ایالات متحده ایفا می‌کند، نرخ بهره را بین ۰.۲۵ تا ۰.۷۵ درصد بالا برده و هر بار نتیجه آن کاهش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت بیت‌کوین بوده است.

فدرال رزرو آمریکا حالا قرار است روز ۱۴ ژوئن یعنی چهارشنبه ۲۴ خرداد نرخ جدید بهره را اعلام کند و پیش‌بینی می‌شود اگر ایندفعه نرخ جدید بهره حداقل نیم درصد ارتقا پیدا کند، احتمالا شاهد موج جدید ریزش قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال خواهیم بود. بیت‌کوین البته علی‌الحساب در ۲۴ ساعت قبلی توانسته با صعود کم‌رمق و تقریبا ۲۰۰ دلاری سنگر ۲۶ هزار دلار را پس بگیرد، اما در این مدت با خروج تقریبا هفت میلیارد دلار از بازار، ارزش کل بازار ارز دیجیتال به ۱.۰۹۵ تریلیون دلار رسیده است.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۶ هزار و ۵۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ خرداد به ۲۶ هزار و ۵۰ دلار یعنی تقریبا یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به‌ثبت رسید. نسبت به دیروز قیمت بیت‌کوین ۲۲۵ دلار ارتقا پیدا کرده و به‌همین خاطر بازدهی روزانه آن را حدود مثبت یک درصد محاسبه می‌کنیم.

بیت‌کوین صبح دیروز ۲۵ هزار و ۸۲۵ دلار ارزش داشت و در این مدت بین دو محدوده ۲۵ هزار و ۷۴۵ تا ۲۶ هزار و ۱۱۲ دلار رفت و برگشت داشته است. حالا بااحتساب رشد یک درصدی قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی، بازدهی هفتگی آن به مثبت ۱.۵ درصد می‌رسد، اما نسبت به دو هفته قبل ارزش بیت‌کوین شش درصد ریخته و وقتی به قله تاریخی آن نگاه می‌کنیم، پی به ریزش ۶۲ درصدی رهبر بازار ارز دیجیتال می‌بریم.

قیمت بیت‌کوین آبان ۱۴۰۰ برای اولین بار تا محدوده ۶۸ هزار دلار صعود کرد که البته الان درمقایسه با آن روز حدود ۴۲ هزار دلار ریخته است. بیت‌کوین با نماد BTC و تسلط ۴۵ درصدی به بازار، مهمترین ارز دیجیتال دنیاست و در شبانه‌روز قبلی تریدر‌های بازار حدود ۲۱ میلیارد دلار بابت خرید‌وفروش بیت‌کوین ردوبدل کردند.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۷۵۰ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه مثبت نیم درصد را نشان می‌دهد. چون ظرف ۲۴ ساعت قبلی قیمت لحظه‌ای اتریوم از هزار و ۷۳۵ دلار به هزار و ۷۵۰ دلار رسیده و ۱۵ دلار ارتقا پیدا کرده است.

قیمت اتریوم در این مدت نهایتا هزار و ۷۵۳ دلار تثبیت شده و کف قیمت اتریوم هزار و ۷۲۵ دلار محسوب می‌شود. البته باوجود رشد نیم‌درصدی قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی، بازدهی هفتگی آن منفی ۳.۵ درصد، بازدهی ۱۴ روزه آن منفی هشت درصد و بازدهی ماهانه آن منفی سه درصد تخمین زده می‌شود و درقیاس با آبان ۱۴۰۰ شاهد ریزش ۶۴ درصدی ارزش این ارز دیجیتال هستیم.

اتریوم همزمان با بیت‌کوین در آن روز‌ها به بالاترین سطح تاریخی خودش رسید و برای اولین بار در محدوده چهار هزار و ۸۵۰ دلار آفتابی شد. البته الان نسبت به آبان ۱۴۰۰ قیمت اتریوم کمی بیش از سه هزار دلار ریخته است.

اتریوم با سهم تقریبا ۲۰ درصدی از بازار، بعد بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌شمار می‌رود و ظرف شبانه‌روز گذشته حجم معاملات آن ۹.۱ میلیارد دلار بوده است.

قیمت انواع ارز دیجیتال

کاردانو، دوج‌کوین، ترون و شیبا در ۲۴ ساعت قبلی بین یک تا سه درصد بازدهی داشتند و روز نسبتا آرامی را برای انواع ارز دیجیتال سرشناس شاهد بودیم.

ترون با نماد TRX و سهم شش‌دهم درصدی از کل بازار، نهمین ارز دیجیتال مهم به‌شمار می‌رود و در شبانه‌روز قبلی با ثبت بازدهی مثبت سه درصد عملکرد بهتری از سایر ارز‌های دیجیتال سرشناس داشته است. قیمت کاردانو در این مدت از ۰.۲۷ دلار به ۰.۲۸ دلار یعنی تقریبا ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده و رشد قیمت آن حدود یک درصد تلقی می‌شود.

کاردانو از حیث تسلط به بازار، بین تمام ارز‌های دیجیتال جایگاه هفتم را دراختیار دارد و از این حیث دوج‌کوین با سهم هشت‌دهم درصدی رتبه بعدی را به‌خود اختصاص داده و بازدهی روزانه این یکی مثبت ۱.۵ درصد محاسبه می‌شود. قیمت شیبا هم صبح امروز به ۰.۰۰۰۰۰۷ دلار رسید تا بازدهی روزانه آن را حدود مثبت دو درصد حساب کنیم.

قیمت انواع ارز دیجیتال  

انواع ارز دیجیتال قیمت دیروز قیمت امروز بازدهی روزانه
بیت‌‌کوین 25 هزار و 825 دلار 26 هزار و 50 دلار مثبت یک درصد
اتریوم هزار و 735 دلار هزار و 750 دلار مثبت نیم‌درصد
کاردانو 0.27 دلار 0.28 دلار مثبت یک درصد
دوج‌کوین 0.060 دلار 0.061 دلار مثبت 1.5 درصد
ترون 0.069 دلار 0.072 دلار مثبت سه درصد
شیبا 0.000006 دلار 0.000007 دلار مثبت دو درصد
به این مقاله امتیاز دهید
منبع
فرارو
دکمه بازگشت به بالا