جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

کارخانه ارج به زودی افتتاح خواهد شد

ارج در سال نخست مونتاژکار محصولات خارجی خواهد بود و با داخلی‌سازی ۱۰ درصدی کار خود را آغاز خواهد کرد، در سال دوم عمق ساخت داخل افزایش خواهد یافت و در سال سوم آن را به ۵۰ درصد افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل کارخانه ارج گفت: با حمایت‌های دولت سیزدهم و رفع موانع و مشکلات بر سر راه این شرکت از جمله ثبت سفارش خطوط تولید و تجهیزات، این کارخانه پس از سال‌ها احیاء شد.

«محمدحسین پارسایی»  افزود: کارخانه ارج سابقه‌ای ۸۵ ساله دارد، اما پس از انقلاب اسلامی فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد.

وی بیان‌داشت: متاسفانه این کارخانه از سال ۹۰ رو به افول گذاشت و از سال ۹۵ کاملا تعطیل شد، تا اینکه بخش خصوصی آن را خریداری کرد و با رفع موانع بر سر راه تولید، از جمله با تزریق سرمایه، رفع بدهی‌های بانکی و افزایش سرمایه در ۲ مقطع، با دعوت از یک تیم متخصص شروع به طراحی خطوط کردیم.

پارسایی خاطرنشان‌کرد: در این زمینه برنامه‌ای چهار ساله تحویل وزارت صنعت، معدن و تجارت شد. وزارت صمت ابتدا باور نداشت که ما به دنبال احیای این کارخانه هستیم، اما با برگزاری جلسات متعدد و ارائه برنامه‌ها، همکاری خوبی داشتند، دست ما را گرفتند و در نهایت برنامه ما را تایید کردند.

مدیرعامل کارخانه ارج ادامه‌ داد: همچنین وزارت صمت و دولت سیزدهم با همکاری برای ثبت سفارش و ورود اجناس، قطعات منفصله و خطوط تولیدی که باید از خارج کشور وارد می‌شد، موجب تسریع در راه‌اندازی این واحد شدند.

وی که ۲۰ سال پیش نیز مدیرعامل کارخانه ارج بوده، یادآور شد: آن زمان هم این مجموعه با بحران مواجه بود که هرچند اصلاحاتی انجام دادیم، اما دوباره به مشکل برخوردیم، زیرا در اختیار یکی از بانک‌ها بود. با رفع همه مشکلات و همکاری وزارت صمت، سه خط تولید ماشین لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی اسپلیت و کولر آبی در روز چهارشنبه هفته جاری افتتاح خواهد شد.

وی گفت: ارج در سال نخست مونتاژکار محصولات خارجی خواهد بود و با داخلی‌سازی ۱۰ درصدی کار خود را آغاز خواهد کرد، در سال دوم عمق ساخت داخل افزایش خواهد یافت و در سال سوم آن را به ۵۰ درصد افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل کارخانه ارج ادامه‌داد: با افتتاح خطوط تولید یاد شده، برای ۷۰ نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد و در انتهای سال دوم این تعداد به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.، ارج یک سهامدار عمده با سهم ۷۵ درصدی دارد، ۱۵ درصد سهم آن متعلق به شستا و بقیه متعلق به مردم است. با تمهیدات به عمل آمده و شفاف‌سازی همه اسناد و مدارک، ارج به‌زودی وارد بورس خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تولید در کارخانه ارج ابتدا در صورت وجود شرایط مناسب همکاری بین‌المللی به صورت تحت لیسانس و سپس با عمق تولید ۶۰ درصد قطعات در کشور، انجام خواهد شد.

کارخانه لوازم خانگی «ارج» بیش از ۸۵ سال در تولید لوازم‌خانگی سابقه دارد. بنا به عللی این شرکت در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌ها قرار گرفته و ماشین‌آلات و امکانات خطوط تولید آن نیز توسط برخی طلبکاران از محل کارخانه خارج شده بود.

این کارخانه در کیلومتر هفت جاده مخصوص واقع شده است و اکنون سالن‌های تولید شرکت ارج در حال بازسازی و احیا و خطوط تولید نیز در حال نصب هستند.

خطوط تولید کولرگازی، ماشین‌لباسشویی و ماشین‌ظرفشویی در حال نصب است و براساس برنامه احیای ارائه ‌شده، سایر خطوط تولید نیز به ‌تدریج بازسازی و راه‌اندازی خواهد شد.

هم‌زمان شبکه‌های مربوط به فروش و خدمات پس از فروش نیز با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک گرفتن از متخصصان در حال طراحی است. برای تأمین مواد اولیه داخلی نیز از مجاری تعیین‌شده اقدام می‌شود و برای مواد اولیه وارداتی نیز در چارچوب مقررات، ثبت سفارش و واردات انجام خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا