جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با بیان اینکه شغل کارگران ساختمانی در دسته‌بندی شغل‌های سازمان نیافته قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ناقص بودن ساختار روابط کار در این شغل باعث شده قانون فعلی بیمه کارگران ساختمانی، سازمان بیمه‌گر و کارگران را با مشکلات متعددی روبه‌رو کند که برای حل این مشکل با تصویب نمایندگان مجلس کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند تا کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم در امر احداث و یا افزایش زیربنای ساختمان، تجدیدبنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب آنها را بیمه کند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کرده و در نهایت آن را به تصویب رساندند.

این مسئول با یادآوری اینکه اکنون شمار کارگران ساختمانی در کشور بیش از یک میلیون نفر برآورد شده است که بخشی از این کارگران بیمه ندارند، متذکر شد: سازمان تامین اجتماعی مکلف است ظرف دو سال از تاریخ تصویب این قانون، همه کارگران ساختمانی را بر اساس ضوابط تعیین شده تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

حجت‌الاسلام شجاعی با تاکید بر اینکه حضور کارگران، یکی از پایه‌های محکم پیروزی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور و تلاش کارگران، گام‌های مؤثری در رفع مشکلات کشور برداشته شود و شاهد خروش ملت به سمت قله‌های پیروزی و موفقیت باشیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا