جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

کاهش سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران

سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه ژانویه از ۳۹.۳۲ به ۳۵.۸۷ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است و حالا در رتبه ۵۶ام فهرست قرار داریم.

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه ژانویه ۲۰۲۳، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران کاهش یافته که این کاهش برای اینترنت موبایل، تقریباً قابل‌توجه است.

در گزارش اسپیدتست برای ژانویه ۲۰۲۳، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان افزایش داشته است. سرعت اینترنت ثابت از ۷۵.۱۸ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به ۷۶.۳۴ مگابیت بر ثانیه رسیده و سرعت اینترنت موبایل هم از ۳۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه، به ۳۷.۹۸ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان ژانویه 2023

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان ژانویه ۲۰۲۳

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

در ماه ژانویه سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان کاهش داشته و این کاهش برای اینترنت موبایل تقریباً قابل‌توجه است. رتبه اینترنت ثابت و موبایل در فهرست اسپیدتست به‌ترتیب کاهش ۲ و ۱ پله‌ای داشته است.

طبق گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در کشورمان از ۳۹.۳۲ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به ۳۵.۸۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است که منجر به کاهش یک‌پله‌ای رتبه کشورمان در لیست و قرارگیری‌اش در رتبه ۵۶ام شده است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران ژانویه 2023

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران ژانویه ۲۰۲۳

در بخش اینترنت ثابت، این کاهش سرعت کمتر است. درحالی‌که در گزارش قبلی با سرعت ۱۱.۶۶ مگابیت بر ثانیه روبه‌رو بودیم، حالا در گزارش ماه ژانویه این سرعت به ۱۱.۴۴ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. این کاهش سرعت باعث پایین‌آمدن ۲پله‌ای رتبه کشورمان در فهرست و قرارگیری‌اش در رتبه ۱۴۶ام جهان شده است.

در سطح جهان، سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت ثابت را دارد و کاربران این کشور به سرعت ۲۳۴.۵۵ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه دوم شیلی قرار گرفته که با سرعت ۲۲۴.۸۴ مگابیت بر ثانیه، چین را شکست داده است. در رتبه‌های بعدی به‌ترتیب چین، امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ به‌چشم می‌خورند.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان ژانویه 2023

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان ژانویه ۲۰۲۳

در بخش اینترنت موبایل، امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۱۶۱.۱۵ مگابیت بر ثانیه توانسته است قطر را شکست دهد و به صدر لیست راه پیدا کند. قطر حالا با سرعت ۱۵۵.۵۱ مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم قرار دارد. رتبه‌های بعدی را به‌ترتیب نروژ، کره جنوبی دانمارک تصاحب کرده‌اند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا