جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

کشف دو سویه جدید کووید + جزئیات

دو سویه جدید کووید در استرالیا کشف شده است که یکی از کارشناسان آنها را بسیار قوی‌تر از سویه غالب فعلی می‌داند.

این یافته شوکه‌کننده زمانی رخ داد که مسافری از آفریقای جنوبی مبتلا به زیرسویه امیکرون تشخیص داده شد.

در حال حاضر، زیرسویه‌های امیکرون در استرالیا در گردش است اما سویه جدید مشابه با این چهار زیرسویه نیست. حتی زیرسویه ۲.۱۲.۱ امیکرون نیز در فاضلاب ملبورن شناسایی شده است.

آدریان استرمن، اپیدمیولوژیست دانشگاه استرالیای جنوبی گفت: سویه‌های تازه کشف‌شده غالب‌تر از نسل قبلی خود هستند و می‌توانند باعث افزایش موارد جدید ابتلا شوند.

بر اساس نتایج تحقیقات آنچه که از زیرسویه‌ BA. ۴ امیکرون می‌دانیم این است که این زیرسویه کمی بهتر از سیستم ایمنی بدن فرار می‌کند به این معنی که افراد آلوده شده قبلی با این سویه می‌توانند راحت‌تر مجددا آلوده و افرادی که واکسینه‌شده‌اند نیز راحت‌تر مبتلا می‌شوند.

این درست در مرحله‌ای است که ما در حال حذف همه اقدامات بهداشت عمومی خود هستیم و خبر بدی است.

با این حال، پروفسور استرمن گفت: موارد مثبت زیاد در ۶ ماه گذشته به استرالیایی‌ها مصونیت خوبی در برابر سویه‌های جدید داده است.

وی گفت: «اکنون بسیاری از افراد مبتلا شده‌اند و آن‌هایی که آلوده نشده‌اند احتمالا سیستم ایمنی کاملا خوبی با واکسینه شدن دارند، بنابراین ما در برابر افزایش عمده موارد ابتلا از این دو سویه فرعی محافظت شده‌ایم.»

بهداشت نیو ساوت ولز گفت: سویه کشف شده جدید نمونه تصادفی نیست و این مرکز به نظارت دقیق وضعیت در حال تحول کووید ادامه می‌دهد.

استرالیا از زمانی که امیکرون برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۱ شناسایی شد، روزانه ده‌ها هزار مورد را ثبت کرده است. از آن زمان مشخص شد که این بیماری بسیار عفونی‌تر است اما شدت کمتری نسبت به سویه‌های قبلی کووید دارد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا