دسته‌بندی نشده

کشف وحشتناک ده‌ها جسد سر بریده درگورستان

باستان شناسان انگلستانی گورستانی مرتبط با دوران روم باستان را کشف کردند که ده‌ها اسکلت سر بریده در آن نگهداری می‌شود.

باستان شناسان انگلستانی گورستانی مرتبط با دوران روم باستان را کشف کردند که ده‌ها اسکلت سر بریده در آن نگهداری می‌شود.

پروژه احداث یک راه آهن سریع السیر منجر به کشف وحشتناک ده‌ها جسد سر بریده درست در خارج از یک کلان شهر بزرگ شد.

باستان شناسان  بریتانیایی از کشف حدود ۴۰  جسد  ۲۰۰۰ ساله بریده شده در روستای  روم باستانی  که در حین ساخت پروژه HS۲ در یک ساعت در شمال غربی لندن کشف شده بودند، خبر دادند.

کشف گورستان ۲ هزار ساله با ۴۰ اسکلت سر بریده

آن‌ها علاوه بر ویرانه‌های روستا، آثار و سکه‌های باستانی، محل دفن بیش از ۴۰۰ نفر را یافتند که حدود ۱۰ درصد از آن‌ها سر بریده شده بودند.  به گفته مقامات، آن‌ها می‌توانستند طرد شده یا جنایتکار باشند، اما علت سر بریدن آن‌ها کاملاً مشخص نبود.

به گفته محققان، جمجمه برخی از آنان، بین پا‌ها یا روی پا‌های آنان قرار داشت. یکی از تفسیر‌های این شیوه تدفین این است که می‌تواند مرتبط با دفن جنایتکاران یا نوعی از طرد شدگان باشد، اگرچه سر بریدن در جا‌های دیگر نیز معروف است و به نظر می‌رسد که در اواخر دوره روم، نیز رایج بوده است.

کشف گورستان ۲ هزار ساله با ۴۰ اسکلت سر بریده

محققان انتظار دارند درباره دوران روم انگلستان و نحوه زندگی ساکنان در آنجا اطلاعات بیشتری کسب کنند، هلن واس، رئیس بخش باستان شناسی گفت: “با تمام بقایای انسانی کشف شده با وقار، مراقبت و احترام رفتار خواهد شد و اکتشافات ما با جامعه به اشتراک گذاشته خواهد شد. ”

تیم‌های جستجو همچنین سفال‌های باستانی، یک قالب سربی قدیمی و همچنین ابزار و زیور آلات دیگر را کشف کردند.  آن‌ها همچنین صد‌ها سکه باستانی پیدا کردند که نشان‌دهنده «تجارت و کسب و کار» در شهر است، که در امتداد جاده‌ای از بین رفته بین شهر‌های رومی سابق Verulamium، سنت آلبانز کنونی، و Corinium Dobunnorum، Cirencester کنونی قرار داشت، تیمی متشکل از ۵۰ باستان شناس سال گذشته کاوش در این محوطه را آغاز کردند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا