جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

کنترل تیروئید با مصرف این خوراکی

یک متخصص تغذیه در بیمارستان Manipal درباره کنترل سطح تیروئید به کمک جو صحبت کرد. او می گوید که جو سرشار از چندین ماده مغذی است که می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات تیروئید مفید باشد.

به لطف آگاهی بیشتر در حوزه های سلامتی، بسیاری از مردم به سمت انتخاب مواد غذایی سالم تر حرکت کرده اند. یکی از غذاهایی که گزینه ی سالمی شناخته شده است، جو دوسر است. این ماده غذایی فواید زیادی برای سلامتی دارد. مطالعات نشان داده اند که خوردن بلغور جو دوسر می تواند به مدیریت دیابت، کاهش خطر بیماری قلبی، کاهش فشار خون و موارد دیگر کمک کند.

به نظر می رسد، خوردن بلغور جو دوسر در روز می تواند تیروئید را نیز سالم تر نگه دارد!

البته، هیچ غذای جادویی در دنیا وجود ندارد که شما را به طور کامل شفا دهد، اما برخی از آن‌ها مانند جو برای تیروئید می‌توانند مفید باشند.

تیروئید چیست؟

تیروئید یک غده به شکل پروانه در جلوی گردن شما است. طبق گفته مراکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC)، هر چیزی که با غده تیروئید شما مشکل داشته باشد می تواند بر تولید هورمون های آن تأثیر بگذارد. از آنجایی که هورمون های تیروئید نقش مهمی در فرآیند تنفس، هضم، خلق و خو، وزن و ضربان قلب ایفا می کنند، مهم است که آن را کنترل کنید.

یکی از مولفه های کلیدی در کنترل هورمون های تیروئید، خوردن غذاهای مناسب است.

یک مطالعه منتشر شده در مجله Sudanese Journal of Pediatrics نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی متعادل نکته مهمی برای حفظ عملکرد سالم تیروئید است. کارشناسان پیشنهاد می کنند که جو دوسر می تواند بخشی از این رژیم غذایی باشد.

مصرف جو برای تیروئید مفید است؟

دکتر Pavithra N Raj، متخصص تغذیه در بیمارستان Manipal درباره کنترل سطح تیروئید به کمک جو صحبت کرد. او می گوید که جو سرشار از چندین ماده مغذی است که می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات تیروئید مفید باشد.

این ماده محبوب غذایی، منبع عالی ویتامین های B و E، روی، مس، منیزیم، منگنز و آهن است که همگی هورمون های تیروئیدی را تولید می کنند و تعادل این هورمون ها را حفظ می کنند.

آنها همچنین حاوی ید هستند که برای عملکرد صحیح غده تیروئید ضروری است.

جو همچنین یک منبع آنتی اکسیدانی به نام avenanthramides است که گروهی از اسیدهای دی فنولیک هستند که فقط در جو دوسر یافت می شوند.

جو دوسر سرشار از پلی فنول ها است که می تواند به کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری های خودایمنی مرتبط با تیروئید کمک کند.

فواید خوردن جو تنها به تیروئید محدود نمی شود. جو دو سر حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است و دارای شاخص گلیسمی پایینی است که در آن متابولیسم با فیبر اضافی افزایش می‌یابد، زیرا بدن برای تجزیه غلات کامل باید سخت‌تر کار کندو این سوخت و ساز بیشتر به نوبه خود انرژی بدن را تامین می کند.

چگونه جو را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از عملکرد بهینه غده تیروئید از طریق غذاهایی است که می خوریم و جو دوسر گزینه خوبی برای افرادی است که از اختلالات تیروئید رنج می برند.

دکتر N Raj بسته به شرایط شما و تنوعی که هر روز مصرف می کنید، مصرف ۳۰ تا ۵۰ گرم جو را توصیه می کند.

می‌توانید فرنی جو، اسموتی جو، فلفل دلمه‌ای همراه با جو دوسر و … مصرف کنید تا نیاز روزانه‌تان به مواد مغذی را برآورده کند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا