جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

کیفیت هوای پایتخت اعلام شد

هم‌اکنون هوای پایتخت در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد؛ عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده "ناسالم" قرار خواهد گرفت.

هم‌اکنون هوای پایتخت در وضعیت “ناسالم برای گروه‌های حساس” قرار دارد؛ عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده “ناسالم” قرار خواهد گرفت.پ

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز شنبه ۱۹ آذر ماه پایتخت در اکثر مناطق در شرایط “ناسالم برای گروه‌های حساس” است و میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که آلاینده اصلی تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده است، هم‌اکنون عدد ۱۴۶ را نشان می‌دهد.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به شرایط نسبتاً پایدار جوی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با افزایش تردد خودرو‌ها در نخستین روز هفته بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با حاکمیت جو آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط “ناسالم برای گروه‌های حساس” است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا