جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

گفت‌و‌گوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره برجام / جزییات

دبیرکل سازمان ملل امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص چندین موضوع از جمله یمن، افغانستان، تحولات منطقه خلیج (فارس) و برجام تبادل نظر کردند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک تماس تلفنی در خصوص برجام و تحولات منطقه‌ای گفت وگو کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دوجاریک در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل امروز (چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت وگو کرد. دبیرکل سازمان ملل و وزیر امور خارجه در خصوص چندین موضوع از جمله یمن، افغانستان، تحولات منطقه خلیج (فارس) و برجام تبادل نظر کردند».

جمهوری اسلامی ایران یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام با توجه به نقض عهد این کشور و عدم عمل به تعهداتش در خصوص رفع تحریم‌ها، با استناد به شرایط مشخص‌شده در همین توافق کاهش تعهداتش در آن را آغاز کرد.

اخیراً «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از گفت‌وگو با امیرعبداللهیان در خصوص همکاری ایران و آژانس گفته بود:«همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیراً شتاب بیشتری گرفته موضوع دیگر گفت‌وگو بین دو طرف بود. تأکید کردم ایران باید این (روند) را ادامه دهد».

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا