دسته‌بندی نشده

یک حادثه تلخ و بزرگ در ورزشگاه / ریزش سکوهای ورزشگاه

بازی سوپرجام بسکتبال مصر، در حالی روز شنبه هفته جاری به میزبانی ورزشگاه حسن مصطفی در قاهره مصر برگزار شد که ریزش سکوهای تماشاگران، یک حادثه تلخ و بزرگ را رقم زد.

در جریان بازی سوپر جام بسکتبال مصر، ریزش سکوهای ورزشگاه باعث مصدومیت بیش از ۲۷ تماشاگر شد.

به گزارش CBS NEWS،‌ بازی سوپرجام بسکتبال مصر، در حالی روز شنبه هفته جاری به میزبانی ورزشگاه حسن مصطفی در قاهره مصر برگزار شد که ریزش سکوهای تماشاگران، یک حادثه تلخ و بزرگ را رقم زد.

مقامات ورزشی مصر اعلام کردند در جریان این بازی که میان تیم‌های الاهلی و اتحاد برگزار شد، به دلیل ازدحام بیش از حد هواداران روی سکوها، بخشی از سکوهای این ورزشگاه فرو ریخته و باعث زخمی شدن بیش از ۲۷ تماشاگر شده است.

حسام عبدالغفار وزیر بهداشت مصر، اعلام کرد که اکثر این تماشاگران دچار شکستگی استخوان در نواحی مختلف بدن شده‌اند، اما خطر جانی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

محمد فوزی سخنگوی وزارت ورزش مصر نیز دلیل ریزش سکوها را ازدحام بیش از حد تماشاگران اعلام کرده است. البته در تصاویر منتشر شده مشخص است که میله‌های استفاده شده برای نگهداری سکو، چندان استاندارد نبوده‌اند.

البته این حوادث ورزشی در مصر چندان جدید نیست، پیش از این در سال ۲۰۱۲ بر اثر شورشی که پس از یک بازی فوتبال در پورت سعید رخ داد، ۷۰ نفر جان خود را از دست دادند.

همچنین سال ۲۰۱۵، بر اثر گاز اشک آور شدیدی که پلیس در مترو قاهره برای متفرق کردن تماشاگران معترض استفاده کرد، باعث شد ۲۲ نفر جان خود را از دست بدهند.

1/5 - (1 امتیاز)
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا