جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

۱۰ ساعت حبس مسافران در قطار قم ـ مشهد / مسافران در از قطار سرما یخ زده‌اند

بیش از ۱۰ ساعت است که قطار قم به مقصد مشهدمقدس در ۴۰ کیلومتری شهر مشهد دچار نقص فنی شده و مسافران بدون توجه مسئولان و بدون امکانات در قطار سرما یخ زده‌اند.

بیش از ۱۰ ساعت است که قطار قم به مقصد مشهدمقدس در ۴۰ کیلومتری شهر مشهد دچار نقص فنی شده و مسافران بدون توجه مسئولان و بدون امکانات در قطار سرما یخ زده‌اند.

بیش از ۱۰ ساعت است که قطار شرکت مسافربری رجا از شهر قم به مقصد مشهدمقدس در ۴۰ کیلومتری مشهد متوقف شده و با وجود هوای سرد خراسان رضوی که شب گذشته سردترین استان کشور بود مسافران این قطار بدون هیچ گونه امکانات و پاسخگویی از سوی مسئولان مربوطه در قطار حبس شده‌اند.

در همین راستا اسکندری یکی از اساتید حوزه علمیه قم که با جمعی از طلاب حوزه علمیه به منظور حضور در اردویی دو روزه به مشهد مقدس سفر کرده‌اند اظهار داشت: روز چهارشنبه ساعت ۱۱ و نیم سوار قطار شدیم و قرار بود ساعت یک بامداد به مشهد برسیم، اما از ساعت یک بامداد شب گذشته قطار در ۴۰ کیلومتری مشهد به دلیل نقص فنی متوقف شده است.

وی افزود: متاسفانه برق و بخاری قطار هر دو قطع است و با توجه به سرمای هوا مسافران شرایط بسیار سختی را می‌گذرانند؛ در این قطار حداقل ۴۰۰ مسافر حضور دارد که در میان مسافران نوزاد، کودک و افراد سالمند وجود دارد، اما متاسفانه از دیشب تا هم اکنون هیچکس پاسخگوی مسافران نیست.

این مسافر قطار قم ـ مشهد عنوان کرد: خدمت رسانی، پاسخگویی بسیار ضعیف است حتی به مسافران آب، چای و یا نانی در این ساعات داده نشده است و ما با توجه به اینکه به اردو میرفتیم مواد غذایی که بری ردو تهیه کرده بودیم را بین مردم توزیع کردیم و پس از این اقدام ما تازه خدمه قطار کیک و آبمیوه بین مردم توزیع کردند.

اسکندری ادامه داد: مسافران این قطار زائران امام رضا (ع) هستند و انتظار می‌رفت در این هوای سرد و یخبندان توجه و رسیدگی بیشتری به آنان می‌شد؛ حداقل انتظار می‌رفت رئیس قطار با مسافران صحبت می‌کرد و به آنان دلداری می‌داد من حتی با ستاد بحران مشهد هم تماس گرفتم، اما تاکنون هیچ پیشرفت و تسهیل گری حاصل نشده است.

وی گفت: به دلیل سرمای هوا و امنیت مسافران درب‌های قطار بسته است و مسافران هیچ اطلاعی از روند کار و حتی مشکل قطار ندارند یک بار می‌گویند سوزن قطار یخ زده یک بار می‌گویند موتور دچار مشکل شده و هیچ جواب درستی به مسافران داده نمی‌شود.

این مسافر قطار قم ـ مشهد اظهارکرد: ما دو روز در مشهد به عنوان طلبه‌های حوزه علمیه قم اردو داشتیم و یک روز آن تمام شد انتظار می‌رفت مسئولین ستاد بحران حداقل وسیله نقلیه‌ای مانند اتوبوس، ون حتی بالگرد برای کمک به مردم بیاورند و یا قطار دیگری را جایگزین کنند از دیشب تا امروز تعداد زیادی قطار از ریل کنار ما عبور کرده‌اند و ما همچنان بدون توجه مسئولین در قطار از سرما یخ زده‌ایم.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولین قطار به مسافران پاسخ بدهند و حداقل با برگرداندن نیمی از هزینه بلیت و یا وعده غذا و امکاناتی در مشهد به مردم دلگرمی بدهند و این شرایط سخت را برایشان راحت‌تر کنند.

باوجود پیگیری‌ها از راه آهن خراسان رضوی تاکنون هیچ پاسخی از سوی راه آهن مبنی بر پیگیری مشکلات مسافران داده نشده است.

 

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا