جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

آغاز صعودی شاخص بورس درسال جدید

در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال و در بیش از ۵۹۵ هزار و ۱۶۸ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۳۷۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال و در ۴۳۳ هزار و ۵۶۷ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ ‌هزار و ۲۶۶ واحد افزایش به ۳۵۰ هزار و ۵۴۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۲۰ واحد رشد به ۲۱۸‌هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۴ ‌هزار و ۸۳۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۳‌ هزار و ۸۸۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۶۷۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۱۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۲۹۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۲۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۱۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۲۰ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۹۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۰۵ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۵۷ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۴۳ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۳۷ واحد و تایدواتر خاوریانه (حتاید) با ۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پارس خودرو (خپارس) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا