جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

آماده‌سازی ترمینال اعزام حجاج فرودگاه گرگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از آماده‌سازی ترمینال حجاج فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان خبر داد و گفت: فرودگاه جده میزبان سه هزار و ۲۲۰ نفر حاجی شیعه و سنی اعزامی از استان گلستان به سرزمین وحی خواهد بود.

علی متانت صبح امروز یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ به تشریح چگونگی اعزام حجاج از فرودگاه شهدای گرگان به سرزمین وحی و اقدامات انجام شده در ترمینال حجاج این فرودگاه پرداخت و اظهار کرد: در موسم حج سال‌جاری ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر از جمهوری اسلامی ایران به عربستان اعزام می‌شوند که سهم فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان از این اعزام سه هزار و ۲۲۰ نفر حاجی شیعه و سنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است تا حجاج اعزامی از فرودگاه گرگان در قالب ۲۲ کاروان شامل ۱۴ کاروان اهل‌سنت و ۸ کاروان شیعه باشد، ادامه داد: تاریخ اعزام حاجیان از ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ به مقصد فرودگاه جده آغاز و یکم تیرماه به پایان می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با تأکید بر اینکه بازگشت حجاج از ۲۸ تیر آغاز و تا ۲ مرداد ادامه خواهد داشت، افزود: هم اکنون فرودگاه شهدای گرگان برای پروازهای حج آماده و اقدامات لازم از جمله بهسازی کامل ترمینال حجاج، نوسازی و تجهیز قسمت‌های مختلف آن و خرید و نصب چیلرها و دستگاه‌های سرمایشی جدید به ظرفیت ۲۴۰ تن انجام شده است.

وی خرید و نصب دستگاه هواساز به ظرفیت ۲۵ هزار CFM و کانال‌های تهویه و تأمین‌کننده هوای مطبوع داخل سالن و اجرای کانال‌ها و لوله‌های رفت و برگشت سیستم‌های سرمایشی را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان “از” و “به” فرودگاه‌های تهران، کیش، مشهد، زاهدان، زابل، عسلویه، و بندرآکتائو در کشور قزاقستان برقرار است.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات این فرودگاه در عید سعید نوروز ۱۴۰۲ تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین امسال بالغ بر ۱۸۳ پرواز داخلی از فرودگاه شهدا انجام شد که طی آن ۱۱ هزار و ۹۰۲ نفر مسافر داخلی جابجا شدند.

وی تعطیلات عید سعید فطر را فرصتی برای آغاز موجی از سفرهای داخلی دانست و اضافه کرد: همه نیروها و امکانات فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان برای جابجایی مسافرین به اقصی نقاط کشور به خصوص “از” و “به” مشهد مقدس در آماده‌باش کامل هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا