جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

ادارات گیلان پنج شنبه تعطیل شد

تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان گیلان فردا پنجشنبه اول دیماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی گاز استان و براساس دستور استاندار گیلان به منظور مدیریت مصرف گاز تعطیل شد.

تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان گیلان فردا پنجشنبه اول دیماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی گاز استان و براساس دستور استاندار گیلان به منظور مدیریت مصرف گاز تعطیل شد.

استاندار گیلان روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت گاز استان و وضعیت مدیریت مصرف در این مجموعه گفت :با توجه به گزارشی مدیر عامل شرکت گاز استان مصرف گاز افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

اسدالله عباسی در این بازدید از مردم خواست همانطور که نجیبانه در تابستان همراهی کردند و مصرف برق مدیریت شد اینک با شروع فصل سرد از سوی شعله‌های گاز بکاهند تا چرخه صنعت و خانوار از مدار خارج نشود زیرا قطع گاز مانند برق نیست و تبعات بسیاری دارد.

وی عنوان کرد: این میزان افزایش مصرف گاز و تداوم آن منجر به تعطیلی کارخانجات و خدشه در تولید استان می‌شود از اینرو فعلا فردا پنجشنبه – نخستین روز فصل سرد سال – تعطیل اعلام می شود.
وی با بیان اینکه مصرف خانگی بالاست و برخی از ادارات نیز مدیرت مصرف گاز ندارند، اظهار داشت: ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار بد مصرف گاز شناسایی شده است که اینها باعث تعطیلی کارخانجات می شوند و باعث خارج شدن تولید از چرخه فعالیت می شود لذا همانطور که در تابستان با تشکیل قرارگاه جهادی مشکل برق مدیریت شد ،برای فصل سرد سال نیز قرارگاه جهادی برق و گاز تشکیل دادیم.
وی در خصوص ادامه تعطیلی در روزهای پنجشنبه ،گفت: فعلا یکم دی ماه تعطیل اعلام می شود، پس از بررسی میزان اثرگذاری در کاهش مصرف و برآیند نظر کارشناسان برای استمرار تعطیلی پنجشنبه ها در هفته‌های آینده در نخستین جلسه قرارگاه مذکور بررسی، تصمیم‌گیری می شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف گاز خانگی استان بین 13 تا 18 میلیون متر مکعب است از مردم خواست ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهند و ادارات و سازمان ها و نهادها موتورخانه ها را خاموش کنند تا مصرف خانوار و صنعت دچار مشکل نشود.
وی صرفه جویی را بن مایه سبک زندگی دانست و از مردم خواست چون همیشه در بهینه سازی مصرف انرژی سرآمد باشند.
هم اکنون همه شهرها و ۲ هزار و ۱۱۷ روستای گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری و ۹۶.۸ درصد خانوارهای روستایی استان دارای گاز می باشند که این رقم در کشور در بخش شهری ۹۷.۶ و در بخش روستایی ۸۵ درصد است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا