جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

بارش باران در شرق کشور

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شرق کشور و گاهی رعد و برق و وزش باد خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شرق کشور و گاهی رعد و برق و وزش باد خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز ( ۹ اسفندماه) در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط سه‌شنبه(۱۰ اسفندماه) در نواحی شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) در اکثر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود و از بعدازظهر در نواحی شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و پنجشنبه(۱۲ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب و جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز جمعه(۱۳ اسفندماه) گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن علاوه بر نواحی ذکر شده در سواحل دریای خزر، مرکز، شرق، شمال شرق و همچنین شمال استان‌های بوشهر و فارس ادامه خواهد داشت. در این روز به دلیل افزایش شیو فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای اکثر مناطق کشور وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۱ و ۱۲ اسفندماه) در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و جمعه (۱۳ اسفندماه) کاهش ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود همچنین جمعه(۱۳ اسفندماه) در نواحی شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش ۶ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه ( ۹ و ۱۰ اسفندماه) نیمه شرقی خلیج فارس و از پنج شنبه (۱۲ اسفندماه) تا پیش از ظهر جمعه(۱۳ اسفندماه) نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ اسفندماه) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اسفند ماه) بندرعباس و با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و همدان با دمای ۲- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا