جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادثجدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

تجمعات اعتراضی به جان باختن مهسا امینی / شعارهای تند مردم در چند شهر کردستان

عصر دیروز در چندشهر کردستان تجمعاتی در اعتراض به جان باختن مهسا امینی برگزار شد، با ورود نیروی انتظامی این تجمعات به پایان رسید. همچنین پلیس در سنندج، دیوان‌دره، سقز و کامیاران برخی از لیدرهای اعتراضات را دستگیر کرد. در رشت، مشهد،‌ اصفهان و کرج نیز گزارش هایی از تجمع مخابره شده است.

همشهری نوشت: عصر دیروز در چندشهر کردستان تجمعاتی در اعتراض به جان باختن مهسا امینی برگزار شد، با ورود نیروی انتظامی این تجمعات به پایان رسید. همچنین پلیس در سنندج، دیوان‌دره، سقز و کامیاران برخی از لیدرهای اعتراضات را دستگیر کرد.

در چند شهر استان کردستان روز گذشته تجمعات اعتراضی به جان باختن مهسا امینی شکل گرفت.

سنندج که از صبح شاهد تعطیلی برخی از مغازه‌ها بود در ساعات پایانی روز شاهد تجمعاتی پراکنده در مناطق حاشیه‌ای شهر نظیر خیابان حسن آباد و شریف آباد بود. در جریان این تجمعات برخی از معترضین به سمت ماشین‌های پلیس سنگ‌پرانی کردند که منجر به شکسته شدن شیشه ماشین‌های پلیس و خودروهای مردم شد.

جمعیت تجمعات امروز سنندج نسبت به دیروز کاهش یافته بود.

دیوان‌دره امروز شاهد تجمع اعتراضی شماری از جوانان معترض در خیابان اصلی خود بود. معترضان هم شیشه بانک و مغازه‌ها را شکستند و چند سطل زباله را به آتش کشیدند و به اموال عمومی خساراتی وارد کردند. خبرنگار فارس در این شهر از احتمال زخمی شدن چند نفر در این درگیری‌ها خبر می‌دهد.

در کامیاران نیز از عصر امروز از میدان امام شاه حسینی تا جاده پالنگان تجمعی اعتراضی شکل گرفت که معترضان لامپ های تزئینی و سطل‌های زباله شهر را تخریب کردند.

در مریوان نیز تجمعی اعتراضی از میدان سرباز شروع شد. معترضین با آتش زدن سطل زباله خیابان‌ها را بستند.

در سقز، معترضان از خیابان جمهوری به سمت مسجد جامع شهر و از پل هوایی سقز به سمت میدان ۲۲ بهمن تجمع و حرکت کردند.

گروهک کومله امروز با صدور بیانیه‌ای از اعتراضات حمایت کرد، برخی افراد حاضر در تجمعات از نمادهای گروهک‌های ضد انقلاب در اعتراضات استفاده کردند.

در رشت، مشهد،‌ اصفهان و گوهردشت کرج نیز گزارشاتی از تجمع مخابره شده است.

در چند شهر تجمعات با ورود نیروهای پلیس پایان یافت. در برخی شهرها پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد. هم‌اکنون همه تجمعات به پایان رسیده است. پلیس در سنندج، دیوان‌دره، سقز و کامیاران برخی از لیدرهای اعتراضات را دستگیر کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا