جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

تجمعات در برخی شهرهای کشور

رخی شهرهای کشورمان طی چهارشنبه‌شب نیز شاهد تجمعاتی بودند که متأسفانه با تحریک برخی عناصر به آشوب کشیده شد تا اعتراضاتی که به بهانه فوت مرحومه «مهسا امینی» شروع‌شده بود به اغتشاش تبدیل شود.

در ادامه تجمع‌های شب‌های گذشته برخی از شهرهای کشورمان امشب نیز شاهد تجمع، اعتراض و در برخی مناطق اغتشاش و آشوب خیابانی بودند.

اعتراضات که ابتدا به دنبال درگذشت تلخ «مهسا امینی» دختر سقزی آغاز شد حالا از این بهانه فاصله گرفته و با هدف قرار دادن مقدسات و امنیت مردم در مسیر خط دهی معاندین قرار گرفته است.

سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و تخریب اموال عمومی، هتک حرمت به مقدسات، از سر کشیده شدن چادر یک بانوی محجبه، ورود گروهک‌های تروریستی به میدان، فراخوان و تهییج افکار عمومی توسط تجزیه‌طلبان، ضرب‌وجرح نیروهای پلیس، حمله به ساختمان‌های اداری و مردمی، کشته سازی و تیراندازی عناصر معاند به مردم و نیروی انتظامی و … فصل مشترک آشوب‌های خیابانی در برخی شهرهای کشور است.

این در حالیست که اینترنت همراه در برخی شهرهای کشورمان با محدودیت و قطعی مواجه و اینستاگرام و برخی شبکه‌های اجتماعی از دسترس خارج شده است.

در خراسان شمالی و شهر بجنورد حدفاصل چهارراه مخابرات تا چهارراه ۱۷ شهریور به‌عنوان شریان اصلی و مرکزی شهر شاهد تجمعاتی بود که عموم حاضران در آن در رده سنی نوجوان و دهه هشتادی بودند. در خراسان جنوبی و شهر بیرجند هم حوالی خیابان معلم شاهد حضور برخی معترضان بود.

در استان زنجان شعارهای ساختارشکنانه سر داده شد و نیروهای انتظامی و بسیج جمعیت اغتشاش‌گران که عموماً در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بودند را متفرق کردند. مسیر پیاده راه سبزه‌میدان، چهارراه انقلاب، چهارراه سعدی و زینبیه غربی ازجمله مناطقی بود که معترضان اقدام به تجمع کردند.

تجمع ۱۵۰ نفری در خیابان نوبهار کرمانشاه هم طی امشب رخ داد که متأسفانه منجر به خسارات زیادی به اموال عمومی و مردم شد. گفته می‌شود به برخی ادارات شهر کرمانشاه هم خسارت واردشده است. آشوب‌ها در کرمانشاه از حوالی ساعت ۱۹ شروع شد و برخی لیدرهای اغتشاشگران مسلح هستند. مطابق شواهد میدانی خبرنگار مهر برخی از آشوب گران با حمله به فرمانداری اسلام‌آباد غرب هم شیشه‌ها را شکستند که با دخالت پلیس متفرق شدند. هم‌اکنون این شهر در آرامش قرار دارد.

در ارومیه نیز بنا بر اعلام خبرنگار میدانی مهر تجمع‌ها به آشوب و اغتشاش و خشونت کشیده شده است. تجمع معترضان در قزوین از ساعات ابتدایی امشب در خیابان ولیعصر با حضور نزدیک به ۱۰۰ نفر رخ داد.

گزارش‌هایی از تجمع در مازندران، اصفهان، کرمان، گیلان، فارس و گلستان هم به دست رسیده است.

 

و اما در نقطه مقابل برخی از اقشار و مردم ازجمله دانشجویان در دانشگاه خوارزمی کرج، مردم در شهر خرم‌آباد، جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه تهران و… در واکنش به هتک حرمت مقدسات، آشوب خیابانی، مداخله منافقین و معاندین در اغتشاشات اخیر و آتش زدن پرچم ایران به بهانه درگذشت مرحومه مهسا امینی تجمع کردند.

این در حالی است که برخی استان‌ها شاهد ضرب و شتم و شهادت برخی نیروهای انتظامی بود. سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفته است که «متأسفانه در جریان تجمع عده‌ای فریب‌خورده در حمایت از فراخوان رسانه‌های معاند در خیابان معالی آباد شیراز ۴ نفر از کارکنان انتظامی مجروح و یک نفر همیار پلیس به نام «رضا زارع مؤیدی» نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

همچنین در مشهد آتش زدن یک مأمور پلیس موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد که محسن داوری فرماندار مشهد در این رابطه گفت: «یکی از مأموران انتظامی که در محدوده خیابان احمدآباد دچار آتش‌سوزی شده بود زنده بوده و هم‌اکنون با سوختگی ۲۵ درصد در حال درمان است.»

ردپای خارجی‌ها بعد از تجمعات کردستان و آذربایجان غربی این بار در تهران هم مشاهده شد. اطلاعات سپاه رباط‌کریم طی اطلاعیه‌ای از دستگیری یک تبعه خارجی و شش نفر لیدر داخلی فعال در جهت ایجاد آشوب در این شهرستان خبر داده است.

این در حالی است که محسن منصوری استاندار تهران اعلام کرده است: رصدهای اطلاعاتی و بررسی‌های فنی حاکی از آن است که حدود ۱۸۰۰ نفر از افراد حاضر در تجمعات دوشنبه‌شب تهران، سابقه حضور در تجمعات و بعضاً اغتشاشات قبلی را دارند. از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر دارای سابقه‌ی قابل‌توجه و پرونده در دستگاه‌های مختلف انتظامی، امنیتی و قضائی هستند.

تا زمان مخابره این گزارش بسیاری از شهرهای میزبان تجمعات با متفرق شدن اغتشاش‌گران به آرامش رسید اما همچنان در برخی شهرها شاهد تخریب اموال عمومی و اقدامات آشوب گران هستیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا